Sabtu, 27 Februari 2010

Awang Adek 'MB Duit Ihsan Kelantan'

Nah puas hati Umno.Pengerusi duit ihsan di Kelantan ialah Awang Adek.Yang bagi RM20 juta Umno yang dapat control duit tu pun orang Umno.Percayakah kita tak akan berlaku ketirisan dalam pembahagian duit ihsan tu?Biasalah penyamun bagi kat penyamun.Tentu yang pertama dapat adik-adik penyamun juga takkan nak bagi kat orang yang tak ada kaitan dengan penyamun!

Umno tak dapat pegang kerajaan negeri Kelantan pun Umno tak heran sikitpun.Buat apa pegang negeri Kelantan kalau duit tak dapat.Tak pegang pun Umno berkuasa control hasil bumi Kelantan.Nak panggil duit sedekah,duit ihsan Umno peduli apa janji duit tu Umno yang control.Suku sakat Umno di Kelantan lepas ni kaya raya.Awang Adek tak dapat jadi MB Kelantan tapi Awang Adik dapat jadi 'MB Duit Ihsan Kelantan'.Dah lama Awang Adek idam jadi MB Kelantan tapi disebabkan Awang Adek ditolak rakyat Kelantan dalam pru yang lalu sekarang Awang Adek terubat luka kerana jadi 'MB Duit Ihsan Kelantan'.

Lapor Bernama;

Timbalan Menteri Kewangan, Senator Datuk Dr Awang Adek Hussein berikrar untuk melaksanakan amanah sebagai Pengerusi Jawatankuasa Pengagihan Wang Ihsan sebaik mungkin dan memastikan pengagihan secara telus.

Awang Adek yang juga Timbalan Pengerusi Badan Perhubungan Umno negeri berkata beliau juga akan memastikan wang berjumlah RM20 juta itu disalur kepada golongan yang berhak menerimanya.

"Saya menyambut baik pelantikan itu dan akan cuba menyelesaikan segera pengagihan wang ihsan dengan setelusnya supaya tiada lagi isu yang berbangkit.

"Kita akan mengumpul dan memanggil semua anggota jawatankuasa dalam masa terdekat ini untuk mengagihkan dan menjalankan tugas masing-masing. Kita mahu rakyat mendapat hak mereka yang sepatutnya dan mereka tidak akan bising lagi selepas ini," katanya ketika dihubungi, di sini.-Bernama.

Berkaitan;
Kelantan tidak ambil tahu pemberian wang ihsan jika diagih melalui
JPP-Bernama
Isu Royalti:Kelantan siar iklan penjelasan balas-Malaysian Insider

1 ulasan: