Rabu, 9 Mei 2012

Mekah Madinah bukan mak bapak Bani Saud yang punya!

Kerajaan Arab Saudi tak tau apa pun apa itu Bersih 3.0.Apa yang rakyat Malaysia tuntut di seluruh dunia pada 28 April lalu hanya rakyat Malaysia sendiri tahu betapa buruknya sistem pilihanraya di negara ini.Tapi 28 April lalu catat sejarah apabila kamera wartawan Al Jazeera kena rampas dan disiarkan di seluruh dunia oleh TV Al Jazeera betapa teruknya ruang demokrasi di negara ini.Seluruh dunia terkejut dengan tindakan polis Malaysia rampas kamera wartawan, belasah wartawan tempatan sampai patah tulang rusuk.Lepas tu senang-senang Najib, Hishamuddin dan Ketua Polis Negara pi minta maaf kepada wartawan yang kena pukul.Ini terbukti polis ganas dan bersalah.

Kini kita diberitahu pulak bahawa kerajaan Arab Saudi pertimbangkan kenakan sekatan kepada jamaah haji dan umrah Malaysia oleh Menteri di Jabatan Perdana Menteri Jamil Khir Baharom yang pernah didakwa seleweng duit zakat Majlis Agama Islam Wilayah Persekutuan.Puncanya kononnya jamaah umrah Malaysia berdemo Bersih 3.0 di Mekah dan Madinah !

Saya cuma nak kata kepala b**uh hang la Jamil Baharom woii!.Jangan jadi tukang batu api dan tukang cucuh kepada kerajaan Arab Saudi.Bumi Arab Saudi tu kalau tak ada Mekah dan Madinah dan jadi tempat kelahiran Nabi Muhammad SAW yang dikasihi tak ada biji mata nak pi sana!Bumi Mekah dan Madinah yang jadi dua tanah haram tu untuk semua umat Islam bukan mak bapak kerajaan Arab Saudi!

Puak gerombolan yang terkejut dengan ratusan ribu rakyat turun di jalanraya 28 April lalu jadi pening,takut,gelabah dengan kebangkitan rakyat yang mahukan pilihanraya yang adil dan bersih.Mereka tak duga betapa ramainya orang Melayu dan Cina boleh bersatu untuk ubah dan tuntut supaya kerajaan yang ada jangan ingat rakyat ni hanya jadi tukang angguk dan yes saja kepada pemerintah.Mereka terlupa bahawa rakyat adalah bos bukan kuli dan pencacai Umno-BN.

Adakah atas desakan puak regim Umno-BN maka kerajaan Bani Saud mahu kenakan sekatan kepada jamaah haji dan umrah Malaysia?Atau adakah Jamil ni cakap bohong dan mereka-reka cerita bodoh?Maklumlah diri sendiri terpalit dengan dakwaan salah guna duit zakat.Hang bawa la orang Umno saja buat haji dan umrah dan suruh bertaubat banyak-banyak!

Bersih 3.0 di Madinah
Bersih 3.0 di Mekah

Marilah kita sama-sama berdoa kepada Allah SWT agar dilaknatkan puak-puak regim zalim Umno-BN ini tumbang dalam pilihanraya akan datang.Mereka telah banyak lakukan kezaliman kepada rakyat sendiri tapi jadikan bangsa asing sebagai anak emas.Rakyat sendiri yang sah sebagai warga negara telah dilanyak,dipukul,diterajang sesuka hati.Tapi pendatang haram tidak diperlakukan sedemikian rupa.
Warga asing haram bebas bergerak ke sana sini .Diberikan peluang untuk buat 6P malah dapat kerakyatan seperti yang didakwa Naib Presiden Pas Haji Mahfuz supaya jadi pengundi kepada BN dalam pru 13 akan datang.

3 ulasan:

  1. menteri agama bodoh macam tapir, kalau dah terpalit dgn puak2 jahat cakap pun banyak bohong dan tak tahu bedzakan yg mana halal dan haram. bagi makan anak bini dari rezki yg tak halal.

    BalasPadam
  2. Aku tak kisah lah kau nak kata apa pada BN-UMNO, tapi kau tak boleh kata KALAU bukan kerana... bumi mekah dan madinah.. yang ini kes khas ketentuan Tuhan...hebat macamana pun kita bercakap jangan lupa hukum hakam agama...

    BalasPadam
  3. Ayam ngeram..hebat juga Rahim Nor yang tak sebut 'kalau' bila kata Nik Aziz Bapa Kapir.
    Jangan ingat semua Arab ikut Nabi yang ikut perangai babi pun banyak.
    Jangan ingat semua Melayu orang Islam yang makan babi dan ikut perangai babi pun bnyak.
    Perkataan 'kalau' tu jadi raja pun boleh jadi agong pun boleh

    BalasPadam