Khamis, 24 Mei 2012

Hadiah Lamboghini dan BMW macam peraduan 'gores dan menang'



Pengumuman; Hadiah kereta mewah Lamboghini dan BMW terpaksa dibatalkan oleh towkey ikan bakar yang bergelar Datuk kerana gerai jualan depan rumah Ambiga dibatalkan.

Ini macam hadiah gores dan menang.Tak menang-menang! Ha ha.Malu cakap berdegar-degar tapi hampas.Macam mana yang kononnya ada peniaga dah beli tapak jualan depan rumah Ambiga bernilai RM5000?Adakah ini hanya sekadar gimik dan cakap bohong nak cari populariti murahan menjelang pru 13?

Inilah politik murahan yang tak ada di negara lain termasuk di Myanmar dan Timur Tengah tapi politik macam ni hanya ada di Malaysia.Yang dapat malu bangsa Melayu dan Islam sendiri.Daripada segi politik orang bukan Melayu semakin jauh lari tinggalkan BN.

Saya tertarik dengan komen para peniaga lain yang berniaga di Kuala Lumpur yang tak mau joint puak gila ni yang mengaku kononnya mereka adalah para peniaga kecil di KL."Ini memberi kesan negatif... Kami tidak bersetuju dengan tindakan menjual (di hadapan rumah Ambiga). Ia memberi nama buruk kepada peniaga."Jangan guna nama platform penjaja Jalan Tunku Abdul Rahman. Guna nama lain. Kita bebas, tidak berpolitik, kita nak cari rezeki... Kalau nak berpolitik berhenti berniaga dan masuk politik," kata seorang peniaga, yang enggan namanya didedahkan.
"Boleh dikira dengan jari, tak sampai sepuluh orang (penjaja) yang menyokong Datuk Jamal," katanya menjawab soalan berhubung jumlah penjaja yang menyertai rancangan Jamal -  pemilik peniagaan kereta mewah dan restoran.

Buka gerai dan berdemo depan rumah Ambiga nak bagi hadiah kereta mewah, ratusan ribu rakyat duduk bantah di Dataran Merdeka kena belasah sampai patah tulang rusuk, pecah muka , mata hampir buta kena gas pemedih mata.Inilah yang dikatakan perjuangan rakyat marhaen tak sama dengan tuntutan puak gila yang hanya diumpan dengan kemewahan!Saya yakin geng mat motor tu semua dibayar kalau tidak mampoih tak datang.

Kata meniaga rugi tapi boleh bagi hadiah kereta mewah! Haha depa belajar ekonomi dengan siapa?Kata orang kalau kita tak ada pendidikan tinggi jangan ikut orang yang lebih bodoh daripada kita walaupun dia duit banyak.Tengok duit banyak pun tapi otak tak berapa cerdik lama-lama boleh lingkup.Hang Pa ingat orang ada pangkat Datuk cerdik ka, baik ka?Kaki rogol pun ada tau,kaki betina pun ada tau, kaki penyamun wang rakyat lagi banyak tau.

Untuk pengetahuan puak-puak tak berapa cerdik ni demo Bersih 3.0 turut dihadiri Ketua Wanita MCA Melaka dan juga anak Tun Mahathir iaitu Marina Mahathir.Malah Tok Guru Pondok Haji Salleh Musa yang berusia 80 tahun lebih daripada Kedah turut hadir.Takkan tok guru tu hadir demo Bersih 3.0 kerana Ambiga dan sokong LGBT?


Kesian puak-puak makan upah tu hanya dapat RM20-30 tapi kepala depa yang kaya raya tak sanggup rugi nak bagi free kereta mewah Lamboghini dan BMW.Sijil simpanan premium BSN pun tak mampu nak bagi hadiah Lamboghini.Haha

Berkaitan;

Tiada ulasan:

Catat Ulasan