Jumaat, 25 Mei 2012

Rakyat Palestine baling batu kepada Zionis Yahudi , Umno baling batu dan telor takut hilang Putrajaya

Pesta baling batu dan telor ayam kini jadi agenda utama penyokong Umno yang takut hilang Putrajaya selepas pru 13.Inilah cara Umno untuk jawab hujah parti lawan.Nak berhujah secara gentleman Umno tak reti.Inilah yang dikatakan betapa jahil dan jahatnya Umno berpolitik.

Rakyat Palestine yang kena tindas dengan regim zalim zionis Yahudi baling batu sebagai senjata mereka untuk lawan Zionis Yahudi.Berbeza dengan penyokong Umno guna batu dan telor ayam sebagai provokasi murahan untuk takutkan rakyat yang lawan Umno.

Penyokong Umno yang gila ini tidak fikirkan nyawa warga emas dan kanak-kanak yang sebangsa dengan mereka yang cedera akibat dibaling batu dalam ceramah PR.Yang penting penyokong Umno yang fanatik ini rasa puas dan bangga dengan apa yang mereka lakukan.Mungkin mereka dianggap hero oleh pemimpin mereka yang maki rakyat Felda dengan kata haramjadah.

Kalau dalam ibukota Kuala Lumpur penyokong Umno yang tidak ada sivik ni boleh bertindak demikian apatah lagi di kampung-kampung.Tentu lagi teruk perangai.

Saya teringat kata-kata PM Najib ,"Pertahankan Putrajaya dengan apa cara sekalipun." Muhyiddin Yaasin Timbalan PM pulak kata ,"Pru 13 ibu segala pilihanraya."Matlamat halalkan cara inilah Umno parti yang dah busuk hingga keususnya.Mau menang takut kalah.

Gambar  di atas  seorang warga emas berdarah kena baling batu daripada penyokong Umno.Gambar daripada Malaysiakini.Malaysiakini antara lain melaporkan seorang kanak-kanak berusia 12 tahun, Nurul Balqis turut terkena lontaran batu sebesar kira-kira penumbuk tangan sewaktu Anwar berucap.

Menurut ibunya, Adita Ketek, klinik yang memeriksa anaknya memintanya membawa Nurul Balqis ke hospital untuk pemeriksaan lanjut kerana dikhuatiri patah tangan akibat insiden itu.Baca di sini dan di sini.


Berkaitan;
Cat disimbah dalam ceramah Nizar di Perak-M'kini
Insiden Lembah Pantai:Umno tak pasti salah siapa-M'kini
KJ:Tiada arahan ganggu ceramah pembangkang-M'kini
Teras gesa henti tunjuk berani cara samseng-Harakahdaily
Samseng"Umno makin takut hadapi pru 13-Harakahdaily

Tiada ulasan:

Catat Ulasan