Jumaat, 4 Mei 2012

Umno tibai Umno

'Jangan buka aib orang lain'
 Umat Islam tidak digalak membuka aiban orang lain, kerana ia bercanggah dengan syariat Islam, kata Pengerusi Jawatankuasa Kerja Sekretariat Ulama Muda Umno, Fathul Bari Mat Jahaya.

Sabda Rasulullah SAW bermaksud: Janganlah engkau sekalian mengumpat orang-orang Islam dan jangan membuka aib mereka, (kerana) sesungguhnya orang yang membuka aib saudaranya yang Muslim, maka Allah akan membuka aibnya.

Justeru, Fathul Bari berkata, keaiban yang dilakukan seharusnya tidak disebarkan kepada umum sama ada melalui penyebaran video.

Beliau mengulas berhubung penyebaran gambar yang didakwa menyerupai Timbalan Presiden PKR, Azmin Ali tersebar di Internet dan blog termasuk adegan dengan wanita di dalam tandas.

Sehubungan itu menurut nya, pendedahan gambar dan video memalukan serta menjelekkan itu harus dilaporkan terus kepada pihak berkuasa.-sinar


Anwar Ibrahim dulu masuk Umno nak dakwah Umno bagi jadi elok.Last sekali biji mata Anwar lebam kena tumbuk dengan bekas Ketua Polis Negara Rahim Nor dan Anwar kena masuk penjara 6 tahun.Tun Madey kata Anwar tumbuk muka sendiri.Tapi akhirnya terbukti bekas KPN tu bersalah boxing muka Anwar!
Kini ulama muda Umno Fathul Bari nak dakwah Umno bagi jadi elok dan jadi orang beriman.Semakin didakwah Umno jadi makin teruk dan bertambah gila tambah-tambah selepas demo Bersih3.0.Semua pemimpin Umno jadi tak ketawan hala bila bercakap demo Bersih 3.0
Saya masih ingat dengan kata-kata Tun Mahathir, Umno parti rasuah yang dah busuk hingga keususnya.Jadi kalau Umno dah jadi taik dan kita duduk dalam tong taik Umno nak bersihkan Umno sekali dengan kita busuk taik!

2 ulasan: