Rabu, 23 Mei 2012

Najib dicabar lagi berdebat

Selepas habis debat Khairy Jamaludin dan Rafizi Ramli isu PTPTN moderator Dr Mazlee Malik cabar PM Najib supaya berdebat dengan Ketua Pembangkang Anwar Ibrahim sebelum pilihanraya umum ke 13 berlangsung."Kita sudah dengar debat pada tahun 2008 di Amerika Syarikat, 2010 di UK, dan di sini negara kita, kita harap Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak dan Ketua Umum Datuk Seri Anwar akan muncul pada debat menjelang Pilihan Raya Umum," kata beliau ketika menutup Debat Sinar Harian sebentar tadi.Baca lanjut di sini.


Dah banyak kali Anwar ajak Najib debat tapi Najib hanya berdiam diri.Najib dilihat hanya berani berkokok lantang dalam gelanggang sendiri macam dalam himpunan ulangtahun Umno di Bukit Jalil.Beriya-iya Najib lawak bodoh sebagi PM nak jumpa Agong bubar parlimen tapi tak jadi-jadi!


Sikap diam Najib juga dilihat dalam skandal jual beli kapal selam Scorpene yang kini sedang hangat dibicarakan di Perancis.Sepatah 'haramjadah' Najib tak sahut dan ulas isu tersebut yang turut babitkan nama beliau dalam perbicaraan di mahkamah Perancis itu.Takut apa kalau tak buat salah?Berani kerana benar takut kerana salah kata orang dulu-dulu.


Almarhum Fadzil Nor bekas Presiden Pas pernah berdebat dengan Tun Madey isu Palestine semasa Tun jadi PM.Kini rakyat dok tunggu dan tunggu Najib berdebat dengan Anwar.Ada berani?


Sementara itu hasil debat Khairy-Rafizi malam tadi isu hapuskan PTPTN hasilkan keputusan seperti berikut di alam siber.Sumber sinarharian online.



Berdasarkan hujah debat Khairy-Rafizi, PTPTN:

Wajar dimansuhkan
 
67 %(787)
Tidak wajar dimansuhkan
 
11 %(126)
Kos pengurusan PTPTN dihapus
 
23 %(270)
Jumlah Undian: 1183

Tiada ulasan:

Catat Ulasan