Selasa, 21 Jun 2011

Perkasa macam 'hantu raya'

Ada orang kata kat saya , "Perkasa yang diketuai Brahem Ali macam orang bela hantu raya.Hantu raya kalau longgok telur banyak-banyak dia tak kacau tuan dia.Tapi kalau tak jamu makan mula la hantu raya tu mengamuk dan sanggup gigit telur tuan yang bela hantu raya."

Siapa yang bela hantu raya ni sampai nak mengamuk sakan pada 9 Julai ini hanya semata-mata rakyat mau turun di jalanraya tuntut Suruhanjaya Pilihanraya belaku adil dalam tugasnya kendalikan pilihanaraya?Adakah hantu raya ni mengamuk sakan sebab tak cukup makan, projek tak masuk-masuk walaupun dah menjerit sampai nak terkeluar anak lidah?

Kita rakyat marhaen rasa betul-betul hairan kenapa Brahem Ali dan Perkasa begitu kebal daripada sebarang tindakan walaupun cakap-cakap Tok Ayah Perkasa ini boleh mengundang rusuhan antara kaum di negara ini.

Ketua Polis Negara dan Timbalan Ketua Polis Negara hanya berani bagi amaran kepada penganjur Bersih 2.0 tapi tak kata apa-apa terhadap Brahem Ali yang main kasar dan cuba jadi jaguh ugut rakyat yang mahu berdemontrasi anjuran Bersih 2.0.

Mengapa kata-kata yang ugut rakyat sampai nak berlaku pertumpahan darah langsung tak dapat respon daripada Bukit Aman.Adakah kata-kata Berahem Ali seperti berikut hanya sebagai acara lawak dalam Maharaja Lawak saja?

“Cuba bayangkan jika berlaku huru-hara... jika himpunan Bersih 2.0 tidak dibatalkan, saya percaya kaum Cina perlu simpan bekalan makanan.

“Ya, apa sahaja boleh berlaku. Dan saya minta agar polis mengambil apa sahaja tindakan dan gunakan kuasa mereka untuk bertindak,” katanya pada pelancaran perhimpunan Gerak Aman di Kelab Sultan Sulaiman, Kampung Baru di sini.

Perkasa boleh arahkan polis bertindak terhadap penganjur Bersih 2.0 hebat sungguh Perkosa ni!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan