Isnin, 20 Jun 2011

Brahem Ali berlagak macam Raja! Perkasa nak berperang 9 Julai ini?

Selepas Presiden Perkasa Brahem Ali kata jangan rasa terkejut kalau ada kereta terbakar dan ada yang baling batu pada himpunan Bersih kini Brahem sekali lagi pukul gendang perang menakut-nakutkan penganjur himpunan Bersih 2.o dengan berkata Ibrahim : Apa saja boleh berlaku pada 9 Julai (Malaysiakini)

Adakah Brahem Ali ajak pengikut-pengikutnya berperang dengan pihak rakyat yang mahu berdemontrasi atas nama Bersih yang ada kaitan dengan isu pilihanraya?Brahem Ali kata nak pertahankan Hishamuddin Hussein Menteri Dalam Negeri, minta polis bertindak bukan setakat bagi amaran kepada penganjur Bersih 2.0, bangkitkan isu perkauman dengan bagi amaran kepada orang India dan Cina . Brahem kata kalau Bersih 2.0 tak dibatalkan orang Cina kena simpan stok makan banyak-banyak.

“Cuba bayangkan jika berlaku huru-hara... jika himpunan Bersih 2.0 tidak dibatalkan, saya percaya kaum Cina perlu simpan bekalan makanan.

“Ya, apa sahaja boleh berlaku. Dan saya minta agar polis mengambil apa sahaja tindakan dan gunakan kuasa mereka untuk bertindak,” katanya pada pelancaran perhimpunan Gerak Aman di Kelab Sultan Sulaiman, Kampung Baru di sini.

Adakah Brahem Ali nak berperang pada 9 Julai ini?Atas nama apa Brahem nak ajak pengikutnya melawan demo anjuran Bersih yang mahukan pembaharuan dalam sistem pilihanraya?Rakyat bercakap isu pilihanraya Brahem bercakap isu perkauman sempit yang malukan sendiri bangsa Melayu.Brahem ajak pengikutnya yang mungkin banyak yang tak ada pendidikan sivik terjerumus ke lembah jadikan Melayu dipandang macam 'samseng kampung dusun' saja.

Brahem bercakap macam dia Raja di Malaysia! Orang Melayu diperbodohkan Brahem Ali yang semakin semput dengan idea dan semakin seronok dan bersemangat kerana beliau anak emas Umno. Ugutan Brahem Ali hanya jadi bahan ketawa di kedai kopi dan semua orang tahu siapa Brahem Ali tambah-tambah yang undi menangkan Brahem di Pasir Mas.Cakap berdentum dentam tapi bila bunyi hon kereta pun Brahem dah kena telan ubat sakit jantung.

Persekitaran ketika majlis pelancaran Himpunan Bersih 2.0 di Kuala Lumpur malam tadi.Baca di sini. — Foto oleh Jack Oo-M'insider

Baca juga;
Ambiga:Anwar , anda tak berhak batalkan himpunan Bersih 2.0-M'insider

Tiada ulasan:

Catat Ulasan