Ahad, 26 Jun 2011

Bolehkah anda menolong si zalim dan penindas rakyat?

Berkata ustaz dalam kuliah Maghribnya , "Bolehkah kita menolong si zalim dan penindas rakyat?Jawabnya boleh! Caranya cukup mudah dengan menukar pemerintah yang zalim dengan undi kerajaan baru.Kalau kerajaan baru juga bersikap zalim dan menindas rakyat kita tukar lagi."Ini yang dikatakan tolong kepada si zalim bukannya bersekongkol dengan si zalim untuk menindas rakyat.

Kalau pakai baju kuning pun jadi satu kesalahan, berhimpun secara aman pun ditegah, dilarang , kena ugut mahu disumbat ke dalam ISA takkah zalim namanya.

Rakyat yang ditindas dengan kenaikan harga barang yang melampau sedangkan negara kita kaya dengan hasil mahsul sepeti petroleum, kelapa sawit tapi harga yang dikenakan kepada pengguna menindas rakyat seolah-olah barangan tersebut merupakan barangan import sedangkan negara kita adalah negara pengeluar barangan pengguna.

Cuba anda lihat daripada Terengganu antara jalan Jabor-Jerangau, hinggalah ke negeri Pahang dan masuk ke lebuhraya Utara -Selatan banyak pokok kelapa sawit tapi minyak masak akan hilang di pasaran bila mau naik harga.Rakyat jadi mangsa akibat sistem kapitalis yang menindas rakyat.

Petronas untung berbilion setiap tahun tapi harga minyak kita tak dapat diturunkan sama seperti negara pengeluar minyak yang lain.Kita kena tipu dengan pemerintah yang kata minyak kita masih murah jika dibandingkan negara Singapura dan Thailang yang tak ada minyak.

Baca juga apa si zalim kata bila rakyat mau berhimpun pada 9 Julai nanti;

Bersih 2.0:KDN akan guna ISA, kerah tentera jika situasi tak terkawal-M'insider
Bersih 2.0: Dap , Suaram gesa Putrajaya bebas segera aktivis, MP Sg Siput-M'insider
Bersih 2.0: Aktivis PSM, Suaram masih ditahan -Harakahdaily
8 lelaki ditahan pakai baju kuning bertulis Bersih-Malaysiakini

Tiada ulasan:

Catat Ulasan