Jumaat, 12 Mac 2010

Melayu ramai tapi jadi buih

Pemimpin Melayu yang bercakap isu hak-hak orang Melayu hilang semakin ramai bersuara.Umno parti Melayu hari hari cakap hak orang Melayu dah hilang.Yang menghilangkan hak Melayu tu sapa?Oleh kerana jeritan hak Melayu dah hilang tidak juga berkesan mengalih sebahagian besar orang Melayu menyokong Umno maka sekarang ini kerja -kerja nak pertahan hak Melayu diambil alih oleh NGO yang bernama Perkasa (Pertubuhan Pribumi Perkasa). Kata Brahim Ali Presiden Perkasa ramai orang muda berebut-rebut nak jadi ahli Perkasa.

Mereka berebut-rebut masuk Perkasa nak pertahan apa? Pertahan benda yang dihilangkan oleh Umno dan konco-konconya agaknya.Semakin kuat cakap hak Melayu hilang semakin ramai orang Melayu tak ada apa-apa yang dapat hanya kroni dan rakan-rakan mereka saja termasuk di kalangan yang bukan Melayu.Mereka memfaraidkan harta negara macam memfaraidkan harta pusaka nenek moyang mereka.Satu untuk aku satu untuk engkau.Dua untuk aku dua untuk engkau dan seterusnya.

Kenapa kita nak susah hati kalau bukan Melayu jadi kaya raya , jutawan dan antara orang-orang yang terkaya di dunia? Siapa yang buat lorong ,tebas jalan bagi laluan kepada mereka kalau bukan kita yang jadi agen kayakan mereka.Lepas mereka yang bukan Melayu jadi jutawan kita pula nak berkelahi sesama sendiri.Kenapa kita nak berjuang benda yang dah hilang sejak negara dapat kemerdekaan lagi?Kita ditipu dengan slogan hak Melayu hilang sampai bila-bila supaya Umno terus berkuasa selama-lamanya.

Kita diumpan dalam pilihanraya dengan duit RM10, RM20,RM 50 , beras ,gula,kopi dan susu oleh Umno-Bn supaya mereka Umno terus menang dan berkuasa.Maruah kita orang Melayu begitu murah hanya bernilai dua tiga puluh ringgit untuk turut mengiayakan penghinaan dan penyelewengan harta negara oleh Umno dan konco-konconya.

Orang Melayu paling kaya dalam bab buang anak luar nikah,jadi kaya dan juara dalam kategori hisap dadah, jadi kaya dan juara dalam bidang 'permotoran Mat Rempit', jadi juara terlibat dengan ajaran sesat.Orang Melayu juga jadi kaya dan juara dalam bidang hiburan.Orang Melayu juga jadi kaya dan juara untuk mudah terikut-ikut dengan budaya barat.Asal ada saja fesyen terbaru orang Melayulah yang mula-mula akan menirunya.Dalam bidang-bidang ini orang Melayu lah yang jadi kaya dan juara mengatasi kaum-kaum lain di Malaysia.Apa boleh buat dalam bidang-bidang ni saja orang Melayu hanya mampu jadi kaya dan juara.Yang ramai tertipu dengan skim cepat kaya juga adalah orang Melayu.

Yang paling dasyat lagi kita boleh dibeli dalam pilihanraya dengan nilai yang cukup murah untuk gadai negara kita kepada malaun-malaun yang bercakap hidup Melayu! hidup Melayu! hidup Melayu! Kita sedekahkan undi kita kepada parti taik dan busuk tanpa memikirkan masa depan negara dan anak cucu , cicit kita.Kita akan dipertanggungjawabkan diakhirat kelak dengan memberi undi dan menyokong parti taik yang menjadi perosak bangsa sendiri.

Baca;
Vincent Tan Dalam Senarai Bilionair Forbes-mStar online
Dari celah kangkang Cina pejuang palsu menjerit-Penarik beca

Tiada ulasan:

Catat Ulasan