Selasa, 16 Mac 2010

Bebas tapi pengecut !

MP Kulim Bandar Baharu Zulkifli Nordin sewaktu dalam Parti Keadilan bukan main lagi lantang menggelar pemimpinnya dengan 'Firaun-Firaun Kecil' , 'Budak Beringus' .Pemimpin Pas pun dihentamnya .Tapi bila diajak berdebat pandai pula cakap pusing-pusing nak elak daripada berdepan untuk selesaikan masalah yang diperkatakannya.

Begitu juga dengan Mohsin MP Bagan Serai hilang , ghaib ghuyub tah ke mana kononnya takut keselamatan dirinya terancam. Pandai pula guna ayat-ayat Quran untuk melepaskan diri daripada ancaman yang kononnya menanti beliau.

Manusia bila tersepit baru nak ingat ayat-ayat Quran tapi sewaktu senang dengan tiap-tiap bulan sapu elaun wakil rakyat hasil para pengundi angkat mereka sebagai wakil rakyat langsung tak ingat tu semua.Untuk pulihkan keadaan yang di hadapi ayat-ayat Quran bermain-main di bibir mereka untuk gula-gulakan hati rakyat yang membuak-buak maki hamun atas sikap mereka yang belot pada pengundi yang pangkah mereka untuk berada di Parlimen.

"Dan apabila kamu melihat mereka, tubuh-tubuh mereka menjadikan kamu kagum. Dan jika mereka berkata kamu mendengarkan perkataan mereka. Mereka adalah seakan-akan kayu yang tersandar" (Surah Al-Munafiqun ayat 4)

"Mereka mengatakan dengan mulutnya apa yang tidak terkandung dalam hatinya.Dan Allah lebih mengetahui apa yang mereka sembunyikan" (Surah Ali 'Imran ayat 167)

Wallah hu a'lam

Tiada ulasan:

Catat Ulasan