Sabtu, 6 Mac 2010

Khir Mengaku Sokongan Bukan Melayu Penting

Mantan MB Selangor Khir Toyo kata kalau Umno nak kembali berkuasa di Selangor sokongan bukan Melayu penting sebab katanya orang bukan Melayu akan terus berpecah.

Sekarang ni sejak berlakunya kematian Teoh Beng Hock yang mati dalam siasatan di bangunan Plaza Masalam tahun lepas Umno dah kurangkan main politik yang ada kaitan dengan bukan Melayu di Selangor sebab mereka tahu orang bukan Melayu dah meluat dengan Umno bila berlaku kematian Teoh yang begitu dasyat yang menimbulkan kemarahan orang bukan Melayu.

Hanya pada orang Melayu didendangkan hak Melayu hilang,hak Melayu tergadai sejak Pakatan Rakyat perintah dua tahun ni.Dulu masa Umno-Bn berkuasa hak Melayu 'semua tak hilang' dijaga elok-elok.Yang roboh surau,yang roboh rumah setinggan Melayu paling banyak tu bukan zaman Umno ka?

“Dari sudut politik, kaum Melayu akan terus berpecah... jadi Umno perlu mendapatkan sokongan bukan Melayu,” kata bekas menteri besar Selangor kepada The Malaysian Insider dalam satu temu bual baru-baru ini.Baca di sini

Tiada ulasan:

Catat Ulasan