Selasa, 6 Mac 2012

Sallahudin gheyau, 'kami bukan nak jadi Hasan Ali', Umno kecewa

Sallahuddin Ayub Naib Presiden Pas yang jadi orang tengah mendamaikan dua pihak yang bercanggah pendapat di Kedah antara MB Kedah dan dua ecxo adalah orang paling syok atau seronok apabila krisis kepimpinan kerajaan negeri Kedah dianggap selesai.Mazlan Aliman dalam tulisannya di Harakahdaily melaporkan Sallahuddin teresak-esak , air mata saya mengalir kata Mazlan Aliman.

Semua dah akur dengan keputusan Pas Pusat jadi yang rasa tak seronok dan kecewa ialah Umno Kedah.Kalau boleh Umno mau pimpinan kerajaan negeri Kedah terus bertokak hingga pru 13.Mungkin ada lagi sikit-sikit pemimpin kerajaan Kedah yang rasa kelat , masin dan tawar tapi demi sayangkan parti depa pakat mengalah.Mana lagi penting parti atau diri sendiri?



Kata Dr Ismail salah seorang exco yang pada mulanya enggan dilantik semula sebagai exco yang dipetik daripada Malaysiakini, "Kami tidak ada niat lain melainkan untuk kepentingan jamaah.
“Kami bukan nak jadi Hasan Ali. Tok Guru Haji Hadi  tok guru kami, ustaz kami. Kami hormati mereka," katanya.
Sebagai peringatan sekali lagi disiarkan amanat almarhum Ustaz Fadzil Nor bekas Presiden Pas

Kalau nak tengok nasib malang dan buruk buat la lagi!

3 ulasan:

  1. Fakhro dan dr mail memang layak memimpin rakyat kedah darul aman.

    BalasPadam
  2. Tarak pasal le Umno Kedah nak kecewa.. Dah dekat 4 tahun dah depa duk rasa seronok..Seronok le dapat adik beradik macam ustaz Azizan.. syoru tetap tak miss..

    BalasPadam
  3. saya sebagai ahli pas dikedah merasa kecewa dengan sikap 2orang pemimpin pas,yang tak paidai menjaga perasaan hati ahli-ahli pas yang lain,diseluruh malaysia.lebih-lebih lagi dikedah sendiri,bagaikan bergaduh laki bini pi...cerita dengan orang ,apa yang kita dapat?nama saja uztaz uztaz,

    BalasPadam