Selasa, 30 November 2010

Umno 'Si Kitol' yang dajalkan Melayu dan Islam

Ketua penerangan Umno Ahmad Maslan kata ucapan Sultan Selangor yang dukacita kata ada pihak-pihak tertentu nak buang perkataan Melayu pada Raja-Raja Melayu tu ialah parti PKR.

Umno adalah parti pelupa dan Melayu mudah lupa tapi menggelejat sakan dan terlompat-lompat jika ucapan Sultan tu Umno rasa bagi 'point' nak untungkan Umno. Umno tak ingatka parti mana yang cabut kuasa Raja-Raja Melayu pada tahun 1980-an dulu? Masa tu Umno berdiri teguh nak pertahan apa yang pemimpin Umno masa tu buat pada Raja-Raja Melayu siap pusing Satu Malaysia jaja dan iakan 'cabut gigi dan geraham' Raja-Raja Melayu. Adakah Raja-Raja Melayu juga lupa apa yang Umno buat kepada mereka?

Umno adalah penghasut umpama Si Kitol, Raja Mendeliar yang wujud zaman Kesultanan Melaka dulu untuk hancurkan bangsa sendiri.Umno bukan takat nak pelingkup Melayu, perkataan Melayu , Bahasa Melayu dan Jawi juga lingkup kerana sikap Umno , kalau tidak takkan A.Samad Said Sasterawan Negara turun ke jalanraya untuk demontrasi nak pertahan Bahasa Melayu yang lingkup kerana Umno.

Tu belum lagi kira tindakan Umno nak buang perkataan Islam pada petubuhan Islam kerana parti Umno tak tertulis perkataan Islam pada parti mereka nasib baik Raja-Raja Melayu tak terpedaya dengan idea jahat Umno itu kalau tidak Umno lagi gelak sakan sampai hari ini! Tu belum lagi kira persempadanan semula kawasan pilihanraya 2003 yang orang Melayu kena ingat sampai bila-bila yang perbayakkan kerusi bukan Melayu tapi kerusi Melayu langsung tak diusik untuk tambah dalam parlimen. La ni bila dah Umno tak ada 2/3 suara majoriti dalam parlimen , dah tinggal bulu dah kata orang Utara baru terkial-kial kata persempadanan semula kawasan pilhanraya 2003 tu rugikan orang Melayu.

Berkaitan;
MB S'ngor:Raja Melayu awasi 'Si Kitol'-Malaysiakini
Apa guna ketuanan Melayu jika pencuri pimpin negara-Harakahdaily
Jangan anggap isu Ketuanan Melayu akan jana aliran undi, kata penganalisis-TMI
Kuasa Raja:Perkara 66 dicadang dipinda semula-Utusan Malaysia Online

5 ulasan:

  1. Perjuangan PAS tanpa DAP dan PKR saja yang dapat memertabatkan Islam dan Ketuanan Melayu dinegara ini.

    BalasPadam
  2. "Bukan setakat DAP, kalau syaitan nak bantu ambo lawan dengan Umno pun, ambo terima"-Nik Aziz.

    Setan duk tengah buat kerja la tu...Mula-mula jual nama Allah.., kemudian jual nama bangsa.. last-last tinggai la seluaq dalam... Pakat sengih la Nuar Brahi...

    BalasPadam
  3. Woit! Umno buat apa pon tak pa..maksom..kener atas batang hdung sndiri mampoih xjawab.Mula la tembak sana sini kata orang len yang jahat dan xguna.

    BalasPadam
  4. Sebab dirasuk syaitan ler Umno fobia dengan perkataan Islam.

    BalasPadam
  5. Kah! Kah! Kah!

    Mau kata taksub.....

    BalasPadam