Sabtu, 27 November 2010

Takkan maruah rakyat Johor hanya sebuah 'jambatan bengkok'?

Tun Mahathir mantan PM kata punca BN hilang 6 kerusi di Johor dalam pru 12 yang lalu kerana tak buat 'jambatan bengkok' ilham beliau semasa berkuasa jadi PM dulu. Kata Tun Mahathir ;

"Saya percaya satu daripada sebab kita tak dapat kemenangan cemerlang di Johor, buat pertama kali kita kalah enam kerusi kerana rakyat Johor amat marah apabila dituduh mereka yang tidak mahu jambatan itu.

"Mereka tidak pernah ditanya sama ada hendak jambatan atau tidak, rakyat Johor marah dan sokongan mereka terhadap BN pada 2008 merosot, ada kawasan undi merosot dan ada yang kalah terus," katanya. Jika jambatan bengkok tu diteruskan rakyat akan kembali sokong BN dalam pru akan datang kata Tun lagi. Baca semua di sini.

Jika hanya tak buat 'jambatan bengkok' rakyat tolak BN itu merupakan pandangan Tun Mahathir yang merendah-rendahkan maruah rakyat Johor yang hanya bernilai sebuah 'jambatan bengkok'. Rakyat dimana-manapun meluat dan benci Umno-Bn bukan kerana 'jambatan bengkok' tapi kerana pemerintah Umno-Bn banyak yang 'bengkok' daripada yang lurus urus tadbir negara.

1 ulasan:

  1. sokongan terhadap parti bkn apa yg dijanji pada stiap PRU atau PRK tpi apa kbajikan yg tlaksana slpas mereka menang..

    BalasPadam