Jumaat, 27 April 2012

Bersih 3.0 dah sampai Mekah Madinah, Najib Pening!, Hishamudin Pening!, DBKL Pening!

Pihak DBKL  mahu menutup Dataran Merdeka 48 jam hingga pagi Ahad 29 haribulan untuk halang demo Bersih 3.0 nampak semakin kalut dan pening.Bukan takat DBKL pening, Hishamuddin Menteri Dalam Negeri turut pening yang pada mulanya kata Bersih 3.0 tak dapat sambutan dan 28 April bukan isu kini beralih angin kata polis akan ambil tindakan jika himpun di Dataran Merdeka.Najib juga sama dah pening bila tengok Bersih 3.0 dah muncul di Mekah dan Madinah.Tak ada fatwa daripada kerajaan Arab Saudi kata Bersih 3.0 haram.Hanya Tok Lebai Malaysia kata haram.Gambar atas di Madinah dan gambar bawah di Mekah.Klik gambar.

DBKL nak tutup Dataran Merdeka yang tak ada pintu tu tutuplah berapa ratus jam pun tapi rakyat tetap berkumpul di Dataran Merdeka hanya selama dua jam.DBKL tutup 48 jam rakyat buka 24 jam non stop!

Semua media antarabangsa sudah ada di Kuala Lumpur nak tengok gelagat samseng pihak berkuasa berdepan dengan rakyat sendiri duduk dan bantah di Dataran Merdeka.Laporan yang akan mereka buat tak sama macam laporan media elektronik dan cetak Malaysia yang dikuasai Umno-BN.

Najib ke Myanmar ucap tahniah kepada Aung San Suu Kyi tokoh pembebasan rakyat Myanmar yang menang pilihanraya.Najib muka tak malu lihat regim tentera Myanmar yang kini keluar daripada kepompong diktator dan mahu serahkan kerajaan yang dipilih rakyat.Najib sendiri tidak mahu ubah kebebasan bersuara yang dibenarkan perlembagaan Malaysia.Myanmar kini lebih ke depan berbanding Malaysia dalam kebebasan besuara secara aman.

Kita jumpa di Dataran Merdeka Sabtu 28 April


Semua berkumpul dari tempat berikut;
  1. Central Market : start: 13:30
  2. Masjid Negara : start: 13:30
  3. Jalan Sultan : start: 13:30
  4. Masjid India : start: 13:30
  5. Brickfields, start: 12:30
  6. KLCC - Himpunan Hijau, start: 12:00
  7. NGO-leaders will lead the groups from the meeting points to Dataran.
sumber Bersih 2.0

3 ulasan:

  1. Begitulah kebesaran Allah dengan menunjukkan kepada kita betapa jauh tersasarnya perjuangan PAS terhadap Islam. Mereka mencemarkan amal-ibadah hanya kerana nafsu politik mereka yang mengatasi segala-galanya. Politik kebencian sesama Islam dimarakkan dengan adu-domba dan fitnah serakah seolah-olah tidak ada dosa dan pahala asalkan matlamat menghalalkan cara!

    BalasPadam
  2. http://www.nst.com.my/nation/general/blame-bersih-if-saudis-ban-pilgrims-1.81439 ni makan dier bang...

    BalasPadam
  3. semu aorng dah pening kerana pundekpindek Pengikut MAZHAb Parti AJARAN SESAT ni buat perhimpunna yng nak BERSIHkan jiawa mereka..tak yakin dgn amalan uMrah ker ?...sampai nak b awa BAnner anjuran AMBIGA0LGBT kafir laknat tu ke sana ?
    Akibatnya kweajaan Saudi terpaksa mempertimbangkan kuata jemaah Hj kita pula...BODODH punya PAS !

    BalasPadam