Rabu, 25 April 2012

Masa untuk 'berzakar' sudah tamat tempoh yang ada humbankan gerombolan

Kata Setiausaha Agung BN Tengku Adnan Tengku Mansor "Mari muzakarah , jangan ugut" (sinar harian online);
“Sepatutnya kita boleh bermuzakarah dan berbincang bagi mengatasi sebarang masalah yang timbul kerana ada ketika pandangan mereka betul, mungkin kerajaan betul... semuanya boleh dibincangkan.

“Sekiranya ada kesilapan, pihak kerajaan sentiasa bersedia untuk memperbaikinya. Ini yang sepatut kita lakukan bukan dengan ugutan. Saya seorang manusia yang suka cari punca kerana ingin mengetahui kenapa perkara tersebut boleh berlaku,” kata beliau dalam temu bual eksklusif bersama  Sinar Harian Online, kelmarin.


Nak muzakarah apa lagi.?.Ayat sedih, pilu, hiba ini akan muncul apabila rakyat tetap mahu turun ke demo Bersih 3.0 dan lokasinya tidak berubah iaitu di Dataran Merdeka.Semua masa untuk berzakar,cintan-cintan,u love me, i love u dah habis tempoh.Kenapa pekakkan telinga, bisukan mulut untuk dengar tuntutan rakyat yang cukup mudah dilaksanakan?


8 tuntutan rakyat tidak perlu ubah dan pinda perlembagaan tapi kalau suruhanjaya penipu rakyat jadi alat dan perkakas supaya Umno-Bn kekal berkuasa sapa boleh tahan dan sabar?


Masing-masing jabatan kerajaan main dolak dalik lawan passing sana-sini tapi tidak mahu selesaikan masalah.Jabatan Pendaftaran kata salah SPR, SPR kata JPN punya kerja .Mana satu yang betul?


Kalah menang adat bertanding tapi kalau kalah dengan menipu sampai kiamat Umno-BN berkuasa.Ini kena lawan bukan duduk diam tak buat apa.





Sudah mati atau pindah kawasan tapi nama masih di Lembah Pantai-Keadilandaily.com

Sebahagian senarai pengundi dalam Daftar Pemilih Induk (DPI) Parlimen Lembah Pantai sudah lama meninggal dunia atau berpindah kawasan, kata Ketua Penerangan KEADILAN Wilayah Persekutuan, Fahmi Fadzil.
“Kami hantar surat ke alamat pengundi berdasarkan nama yang diperoleh dari senarai pemilih bagi suku pertama hingga ketiga 2011. Responnya sangat mengejutkan.
“Ada pengundi sudah berpindah  tapi namanya masih dalam senarai. Begitu pengundi yang meninggal dunia. Ini disahkan waris mereka sendiri,” katanya kepadaKeadilan Daily, hari ini.
Setakat ini, beliau berkata, sebanyak 1,500 surat dari 4,100 pengundi senarai pemilih suku ketiga 2011 Parlimen Lembah Pantai, dihantar untuk semakan.
“Isu ini timbul apabila pengundi memberitahu nama mereka dipindah dari Lembah Pantai ke tempat jauh termasuk Parlimen Tanjung Malin dan Selayang.
“Kita guna ‘reversed engineering’ untuk buat semakan jika ada nama individu yang sepatutnya dikeluarkan tetapi masih dalam DPI Lembah Pantai. Terbukti ia wujud.
“Ada penerima surat menyatakan,  individu yang dinamakan dalam senarai  langsung tidak wujud sedangkan, setiap nama pengundi baru, pindah kawasan dan meninggal dunia dipamer melalui DPI.
“Kami akan terus cuba memastikan mereka yang benar-benar berpindah, meninggal dunia atau tidak lagi mengundi di Parlimen Lembah Pantai, dikeluarkan dari senarai DPI,” katanya.
Kata Fahmi, semua nama yang meragukan itu sedang dikumpulkan manakala  pendedahan besar-besaran akan dibuat pada sidang media Ahli Parlimen Lembah Pantai, Nurul Izzah Anwar dalam masa terdekat.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan