Sabtu, 21 April 2012

Gambar ini terpaksa disiarkan sekali lagi

Umno Shah Alam peralatkan rumah flat kos rendah yang didiami orang Melayu supaya gantung bendera BN.Nak gantung gantunglah tu hak demokrasi masing-masing.Tapi saya tak nampak rumah orang kaya pemimpin Umno di Shah Alam gantung bendera BN.Ramai pemimpin Umno yang kaya raya  tinggal di kawasan mewah di Bukit Jelutung tak ada satu pun bendera BN.Pikir-pikir lah wahai Melayu Umno jangan sampai diperbodohkan pemimpin Umno.Klik gambar untuk besarkan.

Pemimpin Umno yang kaya raya perabih duit beratus ribu untuk artis yang bagi mereka lebih 'apdal' daripada tengok nasib kamu wahai orang Melayu yang diperbodohkan pemimpin Umno.Duit mereka yang banyak tu 'tak apdal' untuk kamu yang miskin.Takkan boleh kenyang takkan boleh kaya macam pemimpin Umno yang kaya raya hanya dapat batang bendera dan kain bendera BN.

Kini stesen komuter juga telah diUmnokan untuk pacak bendera BN walaupun stesen komuter adalah kepunyaan awam.Adakah ini petanda bahawa masa BN sudah sampai untuk dikuburkan?

Skandal menteri: Shafie diberi tempoh seminggu bagi penjelasan-Keadilandaily.com


Oleh: Mohd Martin Kahar)
KUALA LUMPUR 20 April: Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah, Datuk Shafie Apdal mempunyai masa kurang tujuh hari dari sekarang untuk memberi penjelasan mengenai skandal membayar sehingga RM1.5 juta kepada seorang pelakon wanita popular dalam tempoh empat bulan ‘hubungan intim’ mereka.
Ketua Wanita KEADILAN, Zuraida Kamaruddin berkata, sekiranya tidak ada penjelasan daripada menteri terbabit, pihaknya akan membawa kes itu kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM).
“Kami sudah bersedia dengan segala bukti untuk mengheret beliau ke SPRM. Pemberi maklumat juga bersedia tampil untuk menjadi saksi. Kami akan dedahkan perkara ini secara berperingkat-perongkat. Sekarang ini kami tunggu penjelasan daripada beliau (Shafie Apdal),” katanya ketika dihubungi Keadilan Daily hari ini.
18 April lalu, Ahli Parlimen Ampang itu mendedahkan Shafie memberikan hampir RM1.5 juta kepada pelakon terkenal Zahida Rafik dalam tempoh empat bulan.
Transaksi itu berlaku pada bulan Oktober 2011  iaitu RM36,000 dan RM26,000, November 2011  (RM118,000), Disember (RM333,000) dan Januari 2012 (RM510,000)
Bukan itu sahaja, beliau turut mendedahkan Zahida mempunyai sebuah kereta mewah jenis BMW 6 Series ,Porshe, Toyota Harrier dan juga rumah bernilai RM2.9 juta.
Dalam pada itu, Zuraida sekali lagi menegaskan tidak mahu masuk campur mengenai hubungan intim mereka tetapi mahu menteri berkenaan tampil memberi penjelasan daripada manakah sumber kewangan untuk ‘membiayai’ seorang artis terkenal.
“Sebagai menteri beliau harus bertanggung jawab kepada rakyat Malaysia untuk menjelaskan dari mana sumber wang itu diperolehi untuk diberikan kepada Zahida,” katanya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan