Selasa, 31 Julai 2012

Zul Kulim hang ada maruah ka?

Demi maruah , Perkasa minta Lajim keluar Umno
Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (PERKASA) meminta Datuk Seri Lajim Ukim melepaskan jawatannya sebagai  timbalan menteri perumahan dan kerajaan tempatan serta sebagai ahli Umno. 

Naib Presiden PERKASA, Datuk Zulkifli Noordin berkata, perkara itu perlu dilakukan Lajim sebagai menghormati prinsip demokrasi memandangkan perjuangan bekas ketua Umno Beaufort itu sudah lagi tidak sehaluan dengan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Abdul Razak. 

anwar qazaf case at syariah court 070110 zulkifli nordin"Kita hormati keputusan beliau dengan semangat demokrasi dan hak dia untuk memilih wadah perjuangan dia. Dalam waktu yang sama, demokrasi juga mewajibkan Datuk Lajim untuk meletakkan jawatan kerana itu juga prinsip demokrasi. 

"Dan hak perdana menteri untuk memilih dan tentukan siapa ahli kabinetnya. Tidak ada jalan lain lebih bermaruah dan demokrasi selain daripada letak jawatan dan teruskan perjuangan dengan wadah yang dia pilih," katanya pada sidang media selepas majlis berbuka puasa PERKASA malam tadi. 

Sabtu lalu, Lajim, 57, mengumumkan peletakan jawatan sebagai anggota Majlis Tertinggi Umno, Ketua Umno Bahagian Beaufort dan pengerusi BN Beaufort berkuat kuasa serta merta. Beliau sebelum itu meletakkan jawatan sebagai Ketua Umno Cawangan Kerambai Kebatu.-Gambar dan berita oleh Malaysiakini


Zul Kulim hang ada maruah ka?Kerusi parlimen Kulim Bandar Baharu yang hang dok merasa makan elaun sebagai ahli parlimen tu adalah hasil rakyat yang dok lawan Umno-BN bukan daripada hasil penjilat Umno-BN.Hang ada maruah hang letak jawatan sebagai ahli parlimen Kulim Bandar Baharu.Jangan jadi kaki auta dan buat perangai 'keling'.Semua orang tau perangai hang macam mana.


Untuk pengetahuan dan sebagai tauladan Zul Kulim ni telah dipecat daripada parti PKR pada Mac 2010 kerana buat kelaku lebih kurang macam Hasan Ali kawan baik dia daripada Pas yang juga dipecat daripada parti Pas awal tahun ini.


Bila dengar Zul Kulim cakap pasal maruah rasa geli dalam perut, rasa nak termuntah pun ada.Bila dengar Zul Kulim cakap pasal maruah teringat kat penyamun dan perompak yang bagi tau kepada anak bini dia,kawan-kawan dia ,"kita hidup ni jangan jadi perompak dan penyamun tak baik makan harta orang secara tidak halal"...eeeeee nasib baik bulan posa.

3 ulasan:

  1. jenih muka tak tu malu....muka jemuan

    BalasPadam
  2. tindakan Lajim hanya nak tengok apa aksi dan reaksi orang yang berseberangan,tengoklah, umno diam NGO pula sibuk. zul bukan umno, tapi kenapa sibuk? orang umno sendiri pun senyum. jangan tunjuk pandai, biarlah Tuk Jib buat keputusan. mungkin perkasa bimbang kehilangan arah jika UBN sudah bungkus.

    BalasPadam
  3. HANG LAGI TEROK, DULU HANG DUK HENTAM UMNO,
    DULU HANG DUK IKUT DSAI, HANG MENANG PUN PASAI DSAI JUGA, HANG NI LEBIH KURANG MACAM BRAHIM ALI, HANG DUK TELAN DUIT GAJI, TU TAK PIKAG KE, DULU HANG MENANG ATAS PKR, HARAM JADAH PUN ZUL

    BalasPadam