Sabtu, 21 Mei 2011

Slogan 'Hidup Melayu': Rakyat boleh kenyang ka, harga barang boleh turunka dengan slogan tu?

Rakyat yang semakin ditekan dengan kenaikan harga barangan sampai bila boleh bertahan?Opp jangan lupa tak lama lagi minyak rakyat , minyak orang tak berapa ada duit RON95 nak naik lagi bila Pak Menteri tak berapa cerdik kata 'rakyat kena bersedia dengan kenaikan RON95'.Pemimpin kerajaan hanya pandai pujuk rakyat dengan kata rakyat kena terima hakikat jangan jadikan subsidi sebagai candu..ni PM Najib yang kata.Amboiii subsidi untuk rakyat kata candu tapi subsidi untuk syarikat korporat yang keparat dan jadi lintah darat tak mau tarik pulak! Kerajaan bela orang kaya jadi lagi kaya orang miskin , rakyat bawahan dibiarkan begitu saja sebab mereka ingat semua rakyat ni bodoh-bodoh belaka.

Di Malaysia kita dah nampak sikit-sikit dah bila lori bawa beras terbalik, lori bawa gula terbalik dah mula ada orang pi timpa dan bawa bekas atau besen nak ambik beras tumpah tu bawa balik rumah walaupun depa tau kata tu bukan hak mereka.Dulu tak pernah kita dengar berita macam ni berlaku di Malaysia hanya di negara-negara miskin yang ditimpa malapetaka rakyat depa pakat serbu pasaraya raya ambik apa saja barang untuk mengalas perut sebab tak dak duit nak beli.Kini berita macam ni berlaku di Malaysia.

Rakyat terus dikejutkan dengan andaian bahawa harga makanan dijangka naik 30 peratus disebabkan tindakan kerajaan umumkan menarik balik subsidi barangan pengguna untuk rakyat.Dulu ada RM 10 boleh ajak kawan makan nasi tengahari kat kedai makan..la ni bawa RM10 boleh makan sorang ja ada la baki rm1 atau Rm2.

Saya cuma nak tanya kepada puak-puak yang nak mati dan mintak langkah mayat hanya kerana nak pertahan kertas suratkabar Utusan, sambil melalak tak ketawan hala dengan slogan'Hidup Melayu' rakyat boleh kenyangka, makan cukupka, harga barang boleh turun ka dengan slogan yang hang pa berapi cakap tu?Awat hang pa semua tak berani protes kenaikkan harga barangan pengguna tak habis-habis dengan hidup nak mati 'perang salib' (yang betoi perang Sabil) dan jadi gedebe dok keriau 'sapa berani lawan Utusan langkah mayat dulu'!

AWat la hang pa tak berani protes projek sisa nuklear Lynas yang bahayakan nyawa orang awam dan penduduk sekitar Kuantan, jangan jadi bodoh sangat... segala isu perkauman, adu domba dan agama yang dimainkan Utusan hanya nak bodohkan Melayu supaya terlena dengan berita tu semua disebabkan kenaikkan harga barangan yang dah tak terkawal oleh kerajaan.

Kepada puak Umno cuba-cuba jengok blog Umno seperti Aspan Alias yang tak bodoh macam hang pa semua boleh berfikir secara logik apa sebenarnya yang rakyat mau.

Tapi ada orang kata kat saya tindakan 'Perkasa n the gang' jadi beban dan batu yang terpaksa digalas Umno.Orang bukan Melayu semakin meluat dengan Umno kerana perangai Perkasa dan Utusan.Umno kalau kalah teruk pru akan datang jangan salahkan orang lain tapi salahkan perangai hodoh puak-puak Perkasa dan Utusan.

Umno mahu hidupkan kembali program 'Juara Rakyat' yang dah tenggelam dalam fasa kedua.Umno yang ngaku jadi Juara Rakyat kini dah bertukar jadi 'Juara Tindas Rakyat'.Tak percaya ?Lu pikir la sendiri!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan