Khamis, 5 Julai 2012

Tunaikan 8 tuntutan sebelum undang pemerhati asing

Suruhanjaya pilihanraya mahu mengundang pemerhati asing dalam pilihanraya umum ke 13 akan datang.Tapi bagaimana dengan 8 tuntutan rakyat yang mahukan pilihanraya bersih dan adil.Takkan senyap ja!Takkan pekakkan telinga,butakan mata dengan tuntutan rakyat yang turun dijalanraya yang cecah 250,000 orang?

Rakyat sampai patah tulang rusuk,lebam biji mata kena belasah dengan polis takkan tak reti reti nak baik pulih sistem pilihanraya di negara ini.Pru 13 sudah digambarkan sebagai ibu segala pilihanraya, malah Najib kata akan pertahankan Putrajaya walau dengan darah sekali pun takkan tak faham-faham apa maksud Najib tu!
SPR kata semua parti-parti yang bertanding dalam pru 13 dibenarkan muncul dalam RTM untuk nyatakan manifesto parti yang bertanding tapi dibuat secara rakaman.Tapi hingga kini video Bersih 3.0 versi polis masih tak keluar -keluar lagi nak kira lagu mana!Dah dekat 3 bulan edit masih tak siap-siap lagi.Boleh percaya ka?

Kita juga diberitahu bahawa memang benar pendatang asing dapat kad pengenalan tapi ada tarikh luput.Sedangkan rakyat sendiri masih ramai yang tak dapat surat beranak untuk buat MyKad.Takkah gila namanya ini?Rakyat asing diberi keistimewaan rakyat sendiri tak dilayan.


1 ulasan:

  1. depa sememangnya buat2 pekak, buat2 buta..tambahan pulak mmg mereka ni semua buta hati..xnampak apa2 dah..duit je nampak..kui3

    BalasPadam