Khamis, 5 Julai 2012

Mat Monggolia kecut perut apabila adun Umno minta laksana Hudud 1Malaysia

Seorang adun Umno dari Johor Datuk Ayub Rahmat (adun Kemelah) telah menggegarkan Umno dengan berkata jadikan Johor sebagai negeri pertama laksana hukum Hudud di Malaysia.Kata-kata beliau itu telah menimbulkan pelbagai persepsi malah ada yang kutuk beliau termasuklah rakan karib Umno dari MCA Chua Soi Lek dengan melabelkan adun Kemelah itu sebagai hilang akal atau gila.Tidak ada seorang pun pemimpin Umno yang bangun bela Ayub Rahmat sebab mau hukum Hudud dilaksanakan di Johor.Tidak ada juga pemimpin Umno yang kononnya lantang dan bangga dengan agama Islam berani buka mulut bantai balik Chua Soi Lek.Tak ada NGO pro Umno berani bagi amaran kepada Chua Soi Lek jangan hina Islam.Perkasa,perkeso dan perkosa pun tak berani nak tunjuk ex.Tapi kalau ada yang pertikai no plate kereta beratus-ratus nak buat laporan polis kata derhaka.

Saya tak mau sangka buruk apa yang terlintas dalam fikiran adun Umno itu.Hukum hudud tidak ada hudud Pas atau hudud Umno seperti yang pernah disebut Tun Madey yang ada hudud Allah SWT saja.Tapi besa la kalau manusia jenis cakap hanya guna akal semata-mata bukan berdasarkan agama semua dia saja yang betul!Siapalah kita nak pertikai hukum Allah SWT sedangkan nikmat kencing berak kita setiap hari pun dengan kuasa Allah SWT.Cuba dalam satu hari kita tak kencing dan berak pun dah mula cari ubat untuk selesakan perut kita.Orang kafir kalau lawan dan tolak hukum Islam memang dah tu kerja depa tapi kalau kita yang Islam daripada dalam perut lagi suka maki hamun hukum Islam ni lagi teruk daripada puak-puak kafir tu.

Dalam badan kita menurut pakar perubatan ada dua jenis kolestrol.Ada kolestrol jahat dan juga kolestrol yang jenis baik.Kolestrol yang jenis baik kena ada dalam badan tapi kolestrol jenis jahat dalam badan kita kena makan ubat kolestrol untuk cairkan darah dan dibuang daripada badan.Kalau tidak penyakit tiga serangkai yang ditakuti mudah hinggap di badan kita iaitu lemah jantung,kencing manis dan buah pinggang.Begitu juga dengan kita jika ada orang yang sokong mau laksanakan hukum Allah SWT takkan kita nak maki hamun dia dan tuduh macam-macam.Yang patut kita lawan ialah orang Islam yang suka sangat hina hukum Allah SWT bukan yang sokong tertegaknya hukum Allah SWT.

Baru-baru ni Najib kata akan pertahankan Islam.Islam yang macam mana Najib nak pertahankan kita pun tak tau.Sibuk nak pertahankan Islam tapi dalam masa yang sama ajak anak muda Islam hanyut dengan persembahan kumpulan K-POP yang seksi habis di Putrajaya.Nak ramaikan anak muda sokong Umno-BN terpaksa jemput syaitan dan iblis.Macam ni ka nak pertahankan Islam?

Agak-agak apabila Ayub Rahmat syorkan supaya Hudud dilaksanakan di Johor siapa yang paling kecut perut?Sudah tentu Mat Monggolia dan Bik Mama yang paling takut.Saya teringat apabila Najib kata Hudud tidak akan dilaksanakan di Malaysia.
Agaknya adun Kemelah tu sendiri dah tak tahan dengan segala penyelewengan dan skandal salahguna kuasa yang dah jadi barah dalam Umno-BN.Si jerung telan duit NFC RM250 juta boleh terlepas dari pendakwaan,sedangkan si ikan bilis makan rasuah RM30 masuk penjara tiga bulan.Ikan jerung terlepas ikan bilis masuk penjara.


3 ulasan:

  1. ..tiada seekor pun yg bgun menentang keceluparan phua chu kang?? depa ni agama apa sebenarnya?? sanggup membiarkan agama islam d rentap, d buat main2 ..come on man! kalau bachol sekalipun..xkn bila bab agama snggup memekakkan telinga smpai buta xnmpak apa2? demi parti sanggup menggadaikan hukum hakam agama islam...kalau bahalol sekalipun, jgnlah korang ingat hukum hudud hukum manusia ..itu hukum dari Allah.. aku xtau laa korang bertuhankan sapa skrg...korang yang memimpin skrg..memacu negara ni,korang ikut sunnah nabi ke x, panduan mana korang pakai..menjawablah korang semua nnti..hari ni, mgkin terlepas..esok lusa mgkin tidakkkkk..mgkin tidakkk..ingat lah!

    BalasPadam
  2. terus terang gua cakap...semua pemimpin UBN...semua jaga tembolok masing2 walaupun agama islam dihina oleh hero porno MCA...xda teloq..penakut tahap gaban....pooorahhhhh nk bela Islam konon...

    BalasPadam
  3. Umat UMNO ni memang kerja dia untuk porak perandakan agama. Kepincangan agama = UMNO = kepincangan agama.
    apa yang kita lihat disekililing kita-masjid,surau,jabatan2 agama islam, dll -hanyalah kosmetik. SEBAB???? Sebab majoriti rakyat malaysia orang Melayu. Di Malaysia, Melayu=Islam=Melayu. Jadi naturally, UMNO just have to succumb and bow to the needs of Islam. But only partially, of course. Yahudi, Kristian, orang2 Barat tak begitu kisah orang Islam sembahyang, puasa, pergi haji, mengaji quran, dll, asal saja jgn melaksanakan hukum-hakam
    Islam (Quran & Sunnah) dlm setiap aspek hidup masyarakat. Itu mereka tentang habis-habisan.
    Mari kita FIKIR sejenak. Tak kah ini amat menyerupai ummat UMNO???

    BalasPadam