Isnin, 20 September 2010

Bangga jadi Melayu, Jadi Pengkhianat Melayu Tak Bangga Ka?

Kata Ketua Pembangkang Dun Kelantan Md Alwi Che Ahmad "Saya tidak tahu apa maksud dia (Nik Abdul Aziz) kata tidak bangga dengan Melayu. Memanglah kita tidak setuju kalau bangsa itu dilebihkan tetapi tidak salah (menyebut bangsa) sebab Rasulullah sendiri kata 'ana Quraisy'," katanya pada majlis rumah terbuka Aidilfitri anjurannya di sini hari ini.-Utusan Malaysia Online Musrhidul Am Pas dibidas tidak bangga berbangsa Melayu.

Melayu Umno memang berbangga jadi Melayu kerana mereka berkuasa untuk menindas orang-orang Melayu yang tak menyokong parti itu. Nak marah sangatkah bila ada orang Melayu tak bangga jadi Melayu disebabkan yang bangga jadi Melayu suka sangat-sangat kerjanya melingkupkan Melayu yang berbeza ideologi dengan mereka?

Sapa tak geram kalau Melayu Umno tindas Melayu yang berkuasa di Kelantan? Hasil minyak Kelantan sapa yang dapat? Adakah Kerajaan yang berbangsa Melayu di Kelantan dapat rasa royalti minyak Kelantan. Nak bangga apa dengan Melayu yang kerjanya menindas Melayu!
Nak bangga apa dengan Melayu yang sapu hasil mahsul negeri yang diperintah bangsa Melayu bawa ke pusat bagi semula kepada suku-sakat Melayu Umno diperingkat negeri atas nama wang ehsan!

Umno memang seronok jadi Melayu sebab dapat semua walaupun di negeri Melayu yang tak diperintahnya.Harta orang buat macam harta sendiri. Buat malu ja cakap pasai banggsa Melayu. Umno bangga jadi Melayu tapi jadi pengkhianat kepada bangsa sendiri Umno buat-buat lupa.

Pandai cari ayat Quran yang kata Tuhan jadikan manusia berbilang bangsa dan suku kaum tapi ayat Al-Quran yang kata tak boleh buat zalim kepada kaum sendiri , bangsa sendiri ,khianat sesama agama tak disebut ka dalam al-Quran?

Baca juga ;
Petroleum :Doa sampai kerajaan Malaysia terbalik
-Harakahdaily

4 ulasan:

  1. salam...
    bangga lahir sbg Umat Islam...ALAHUAKBAR!!!

    BalasPadam
  2. amat2 setuju..
    diorg x habis2 mainkan isu melayu.. nak dikendong undi melayu yang dah x seberapa

    BalasPadam
  3. bangga atau tidak,kalau dah melayu tetap melayu,tapi Islam belum tentu....

    BalasPadam
  4. SALAMM..... BETUL LAR TU.... TAKBIR!!!!!! ALLAHUAKBAR!!!!!!

    BalasPadam