Ahad, 19 September 2010

Awang kata Nazri anti Mahathir, pertahan Brahim Ali

Penulis 'Bisik-bisik Mingguan' media Umno Awang Selamat, kata Menteri di Jabatan Perdana Menteri Nazri Aziz sebagai seorang yang anti Mahathir dan dan biadap kerana kata macam-macam kepada Tun Mahathir. Awang yang dah tak berapa 'selamat ' tu juga kata beliau tetap sokong Najib walaupun sekiranya kena buang kerja di Utusan.

Awang Selamat begitu geram bila Nazri kata ada agenda Utusan Malaysia nak bawa balik Tun Mahathir jadi PM dan Utusan tak sedar bahawa 'Bos' Utusan tu Mahathir ka Najib?. Bagi Awang budak-budak sekolah pun tau Mahathir dah tak boleh jadi PM. :-)

Antara lain kata Awang yang puji Brahim Ali dalam Mingguan Malaysia 'Alahai Nazri';

Nazri juga menghentam Presiden Perkasa, Ibrahim Ali seolah-olah Ibrahim musuh UMNO. Nazri lupa, ketika UMNO diserang bertubi-tubi terutama selepas PRU12 dan pemimpin UMNO difitnah habis-habisan, siapakah pemimpin NGO yang lantang mempertahankan UMNO jika bukan Ibrahim.

Beliau berada di banyak pelosok tanah air berceramah melawan kerakusan pembangkang bagi membela UMNO dan BN. Awang tidak ingat apa yang Nazri lakukan? Apakah beliau seberani Ibrahim dalam menghadapi pembangkang?

Dengar cerita daripada beberapa pemimpin UMNO, Nazri sudah banyak berlembut dengan pembangkang yang motifnya, mungkin beliau tidak mahu dijadikan sasaran kritikan atau mahu ambil jalan selamat. Menurut cerita lagi, kerana strateginya itu, kini Nazri disenangi oleh ramai pemimpin pembangkang. Kalau benar andaian itu, Awang juga boleh bertanya siapa sebenarnya ketua Nazri. Najib atau Anwar Ibrahim atau mungkin Kit Siang?Baca semua di sini.

1 ulasan:

  1. Salam...
    bla kuasa da smakin berkuarang..org mla cari pdekatan lain atau menumpang pd tempat yg blh menyokong dan mendokong..walahua'lam

    BalasPadam