Jumaat, 24 Februari 2012

PM Malaysia atau Ketua JKKK Umno?

Apabila laporan Malaysiakini Pulau MB, KM Pakatan , Najib tak profesinal kata Khalid seolah-olah menggambarkan bahawa PM Malaysia buat perangai macam ketua JKKK saja layaknya.
Adakah negeri Selangor, Kedah , Kelantan dan Pulau Pinang bukan sebahagian daripada Malaysia?

Najib juga seolah-olah tidak iktiraf pilihan rakyat di negeri-negeri yang dikuasai  PR.Kalau macam tu buat saja pejabat imigeresen di pintu masuk sempadan dan cop border pas bagi rakyat yang mau keluar masuk ke negeri-negeri yang dikuasai Umno-BN!

Perangai bodoh sombong Najib lebih teruk daripada mantan PM Tun Madey dan Pak Lah .Media  Umno dan arus perdana melaporkan sebaliknya dengan kata MB dan KM di negeri-negeri yang dikuasai PR 'tidak hadir' untuk beri gambaran negatif tapi sebenarnya tak dijemput.

Kata MB Selangor,  “Oleh itu, Kerajaan Negeri Selangor menyeru Perdana Menteri untuk membuat satu penjelasan kepada media bahawa mesyuarat tersebut adalah sebenarnya Mesyuarat Menteri Besar dan Ketua Menteri BN,” katanya dalam satu kenytaan media hari ini.


 “Adalah amat tidak professional untuk Perdana Menteri mengenepikan peranan Menteri Besar dan Ketua Menteri dari Pakatan Rakyat dalam satu mesyuarat yang membincangkan kebajikan rakyat.“Apatah lagi rakyat dari Selangor, Pulau Pinang, Kedah dan Kelantan menyumbang lebih dari setengah hasil ekonomi Malaysia,” katanya sambil menambah tindakan Najib itu juga memberi kesan buruk kepada proses transformasi yang ingin dilakukan.

Sementara lidah Umno Utusan Malaysia melaporkan Najib berkata Tak jemput bukan isu.Najib tak layak jadi PM Malaysia bahkan Presiden Umno pun tak layak hanya setakat jadi ketua JKKK dan ketua Umno cawangan saja yang layak dengan sikap bodoh sombong yang ada pada Najib! Tak tau nak beza mensyuarat Umno atau mensyuarat kerajaan.

Takkan otak sama taraf dengan kaki makan upah di bawah?Malu wooooo! Tak menghairankan jika Sabah/Sarawak yang ada bawah cengkaman BN sendiri tuntut autonomi sebab perangai pemimpin Umno memang teruk!


2 ulasan:

  1. penyokong2 UBN x boleh nilai lg ke tahap mentaliti pemimpin BN...bodoh tahap brutal...mungkin mesyuarat tu nk bincang mcmana nk rembat khazanah negara sebelum kecuncang PRU nnt..kalau pemimpin PR hadir...susahlah nk bincang...hahahahaha

    BalasPadam
  2. Ini macam punya perangai PM,boleh jadi ka itu slogan 1M'SIA,tetapi saya percaya itu najib BOLEH,BOLEH jadikan ini 1M'SIA rakyat pecah belah,,,,pooodaa

    BalasPadam