Selasa, 7 Februari 2012

Jika pru bulan Mac ini Umno-BN dijangka hilang 30 peratus kerusi parlimen

Saya diberitahu bahawa jika pru 13 diadakan pada bulan Mac 2012 Umno-BN dijangka hilang 30 peratus kerusi parlimen yang mereka kuasai sekarang.Pada pru 12 tahun 2008 Umno-Bn dapat 140 kerusi parlimen daripada 222 kerusi parlimen,Manakala pembangkang dan bebas ada 82 kerusi di parlimen Jika andaian ini jadi kenyataan maka Umno-Bn akan hilang lebih kurang 42 kerusi parlimen dan terpaksa mengaku kalah kepada pembangkang.

Kepada ahli-ahli parlimen kaki lompat termasuk adun anda jika bertanding lagi pru 13 anda akan ditunjuk jalan keluar atau pintu jamban oleh para pengundi,Pengkhianat kepada para pengundi tiada tempat di hati pengundi.

Adakah pru 13 akan diadakan pada bulan Mac ini?Ramai yang kata mungkin dan juga mustahil .Kalau PM  Najib dengar cakap Tun Mahathir sudah tentu tarikh pru 13 tidak akan diadakan Mac ini.Berani Najib umum tarikh pru 13 bulan Mac?Najib dan pemimpin Umno-Bn melaung-laungkan kini bahawa rakyat bersama Umno-BN.

Umno-Bn sebagai pemerintah kerajaan pusat dah labur duit BR1M RM500 ke seluruh ceruk rantau dan kampung tapi masih ramai yang merungut kerana yang sepatutnya layak dapat duit RM500 tak dapat-dapat.Habis orang macam mana dapat duit tu?Adakah duit itu diberikan kepada penyokong Umno-Bn terlebih dulu manakala bakinya baru diberikan kepada rakyat yang memerlukannya?Duit RM500 bagi tak habis lagi malah ada yang berebut macam mana nak buat pru 13.

Macam mana nak buat pru 13 Mac ini sedangkan isu lembu NFC yang rugi RM250 juta belum selesai.Malah Ketua Wanita Umno Shahrizat yang dipaksa berundur daripada jawatan menteri oleh pihak Umno dan pembangkang sendiri tak mahu mengaku kalah untuk berundur.Bagi Shahrizat senang saja ,'Pemimpin Umno mana yang tak ada masalah'.

Kita rakyat Najib nak buat bila pun pru 13 dah tak jadi hal.Hanya tunggu hari mengundi untuk tumbangkan keegoan Umno-Bn .

Ingat Umno-Bn ingat duit NFC RM250 juta lesap
Ingat Umno-BN ingat duit zakat Majlis Agama Islam Wilayah Persekutuan kena rembat dengan Menteri Agama.
Ingat Umno-BN ingat duit KWSP nak digunakan sesuka hati
Ingat Umno-Bn ingat komisen kapal selam Scorpene jutaan ringgit
Semuaaaa berkaitan dengan duit rakyat!

6 ulasan:

  1. "Umat Islam hendaklah mengambil Syariat Islam dalam menyelesailkan permasalahan dalam kehidupan mereka dan letakkan undang-undang syaitan di bawah tapak kaki mereka,"-AJK Majlis Fatwa Antarabangsa, Syeikh Dr Wahbah Az-Zuhaili

    Tapi dalam DEMOKRASI ini.. teknik jatuh menjatuhkan digunakan pulak..........

    Kerajaan pembangkang same je.....

    Kembali bersama khilafah tegakkan Daulah Islamiyah ^^

    BalasPadam
  2. hai umno durjana tipu melayu tipu islam noga moga kau masuk neraka

    BalasPadam
  3. Beb....
    Sekadar cakap jer bolehlah..
    Cukup2lah tabur fitnah n rasa diri ( PR ) tlalu bersih,apatah lagi tembelang PAS semakin nampak hala tuyju yg songsang...
    Cuba tgk situasi pasir selangor... Lubang makin banyak, hasilk yg khalid umumkan lbh 150 juta ntah kemana, yg ada cuma tak sampai 15 juta... Maklumat dlm ssm, keuntungan bersih KSSB tahun 2009 tak sampai 1juta pun....
    Ape cerita nie bro... simpan tuk dana PRU Pakatan Rakyat ke....
    Sudahnya, kalo korg perintah negara, lagi jahanam.... Semoga Allah jauhkan korg jadi pemerintah, sedangkan tadbir 4 negeri pun gagal.

    BalasPadam
  4. Wah pakai approval bagai....

    BalasPadam
  5. SYURGA NERAKA BUKAN HOK KITA...BIAR ALLAH YANG TENTUKANYA...TINDAKAN KITA SEKARANG INI MAKIN TERUK..TAKUT PADA DAP...BACUL..BUKAN PERJUANGAN ISLAN ZAMAN UST.FADIL NOOR...PEMIMPIN MAKIN TERBABAS KERANA YANG ADA SEKARANG ADALAH SERPIHAN UMNO/BN..SEMUANYA KEJAR KEKAYAAN..KEKUASAAN..KEEGOAN...KEMEWAHAN....DULU PEMIMPIN PAS WARAK..SEDERHANA....LEMBUT..DAN SEBAGAINYA..ALLAH HU AKBAR..

    BalasPadam
  6. tak pe kalah sikit tapi kami masih ditampuk pemerintahan. sukanya aku!

    BalasPadam