Isnin, 13 Februari 2012

'Hanya satu negara saja atas tanah Palestine'-Presiden Pas

Kata Presiden Pas TGHA ,"Bagi umat Islam sudah menjadi perkara wajib membebaskan Palestin sepenuhnya dan membela saudara mereka yang dizalimi, sehingga menjadi fardu ain kepada penduduk tempatan dan yang berjiran dan wajib mengikut kedudukan masing-masing di tempat yang jauh. Haram menerima kewujudan negara haram. Maka PAS yang berdasarkan Islam menolak penyelesaian wujud dua negara, satu untuk rakyat Palestin dan satu lagi bernama Israel untuk Yahudi Zionis. Bagi kami, hanya satu negara Palestin sahaja bagi penduduknya yang berhak.

Walau pun banyak kalangan negara Arab menerima penyelesaian secara mewujudkan dua negara, ketahuilah bahawa Palestin bukan hak orang Arab sahaja. Palestin adalah hak umat Islam seluruhnya. Kalangan penganut agama Yahudi yang kuat berpegang dengan agama Yahudi menolak wujudnya negara Israel dan menghukumnya dosa besar kerana tindakannya adalah menggali kubur untuk kaum Yahudi  sendiri, yang disedari melakukan jenayah dosa besar, membasahi bumi Palastin dengan darah para anbiya dan ulama yang soleh." Baca semua di sini.

Ketika saya menonton filem lama 'Umar Mokhtar :Lion of the desert', antara kata-kata Umar Mokhtar pejuang Libya kepada jeneral Itali selepas ditangkap yang minta beliau tamatkan serangan selama 20 tahun melawan penjajah Itali, Umar Mokhtar berkata , "Kamu tidak berhak untuk ternak walaupun seekor lembu dan juga kamu tidak berhak untuk bercucuk tanam walaupun seminit."


Berkaitan;
Nik Aziz mahu Anwar tarik kenyataan atau saman WSJ-m'kini

2 ulasan:

  1. TGHA cakap je...tapi tak berani nak komen atau bantah kenyataan DSA dengan Wall Street.Nasib baik kita ada Barisan Pemuda yang berani. Apa nak Jadi..Apa Nak Jadi..Apa Nak Jadi...Nyanyian Dato'SM salim.
    Masih mengampu DSA ...macam ni ke ? Layak ke kita lantik jadi pemimpin PR.Sepatutnya kita yang menerajui kepimpinan barisan PR...
    Najid pergi Thaipusam Tidak boleh..rosak akidah...Tok Guru kita pergi tak pe..halal...halal...bab bab Hukum mudah je dipermainkan..

    BalasPadam
  2. tok guru pergi mana tu? cer cita bg habis....jgn buat fitnah beb...

    BalasPadam