Khamis, 2 Februari 2012

Lagi Najib-Rosmah nafi lagi orang percaya

Bini PM Najib yang digelar 'First Lady of Shopping' oleh media Australia nafi kata beliau berbelanja sakan di Australia sebanyak RM323,000.Kata bini Najib, Rosmah Mansor, "Semua itu karut, dibesar-besarkan secara liar dan tidak benar," katanya kepada Malaysiakini dan The Sun ketika ditemui dalam sambutan Tahun Baru Cina anjuran MCA di Kuala Lumpur.

"Saya selalu menjadi mangsa," katanya ketika ditanya tentang dakwaan yang dibuat dalam harian Australia Sydney Morning Herald.

Selepas Rosmah nafi PM Najib pulak pertahankan bininya yang didakwa berbelanja sakan dengan berkata "Ini cerita yang dibesar-besarkan dan sengaja direka untuk menjejaskan persepsi rakyat tentang pemimpin mereka," katanya di Twitter malam tadi.

Cukupkah hanya dengan penafian laki-bini sebagai bukti kata apa yang dituduh kepada bini Najib tidak benar?Kes bunuh wanita Monggolia Najib nafi terlibat. Bini Najib Rosmah nafi kata cincin RM24 juta yang dimport daripada USA atas nama beliau tidak benar.Rosmah juga didakwa bergaya sakan dengan beg tangan berjenama mewah birkin juga tidak benar.Semua tidak benar dengan hanya penafian sedangkan semakin banyak nafi semakin banyak pulak isu baru libatkan bini Najib muncul.

Kalau fitnah Najib-Rosmah kena saman media Australia kerana ini tuduhan berat.Kalau pengguna Australia pun berani saman syarikat penerbangan Air Asia kerana tidak buat iklan secara penuh dalam penjualan tiket takkan Najib tak berani saman media Australia kerana fitnah Rosmah Mansor?Saman la tunggu apa lagi.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan