Rabu, 1 Julai 2009

Babi Punya Hal , Dap Keluar Pakatan Di kedah.

Mstar online melaporkan Dap Kedah telah bertindak keluar daripada pakatan rakyat kerana tidak berpuashati dengan sikap kerajaan Kedah yang kononnya tidak menjaga hak2 bukan Melayu di Kedah. Pengerusi Dap Kedah -Perlis, Thomas Su berkata seperti yang dilaporkan mStar online "keluar, kami sudah buat keputusan...ini keputusan muktamad kami(Dap Kedah).

Pihak Majlis Bandaraya Alor Setar telah merobohkan rumah sembelih babi di Kampung Berjaya. Alor Setar. Mengikut seorang ahli politik Kedah pula berkata, rumah sembelihan babi itu beroperasi tanpa lesen sejak 30 tahun lalu, mengeluarkan bau yang amat busuk dan tidak disenangi masyarakat Islam setempat. Rumah sembelihan babi yang baru telah dicadangkan di tempat baru dalam kawasan Pendang, tapi belum dapat kelulusan Jabatan Haiwan dan juga Majlis Daerah Tempatan di Kawasan tersebut.

Sebelumnya, pihak Dap juga tidak senang dengan keputusan Kerajaan negeri Kedah yang menetapkan 50% kuota untuk bumiputra beli rumah baru dalam setiap projek perumahan yang dimajukan. Ini disebabkan kerana sudah banyak tanah rezab Melayu diambil oleh pihak pemaju untuk dibangunkan di negeri Kedah oleh kerajaan terdahulu.
Apa yang dilakukan oleh kerajaan Pas Kedah itu sebenarnya supaya semua rakyat negeri Kedah dapat merasa beli rumah bukan untuk dimonopoli oleh satu2 kaum saja di Kedah.

Hari ini pula Umno-Bn telah menghapuskan 30% hak bumiputra dalam mendapatkan projek2 kerajaan yang telah lama diamalkan selama ini.
Kalu pasal babi pun nak tinggal kawan apa boleh buat.Namun tindakan Dap Kedah itu tidak jejaskan Pakatan Rakyat di Kedah kerana Dap hanya dapat satu kerusi saja di Kedah iaitu kerusi Dun Kota Darulaman.

2 ulasan:

  1. Woit, yg hampa dok usek kandang babi buat apa. Kalau Cina nak makan babi, biar dia makan sampai babi tak dak kat Kedah tu. Tempat judi, disko, tikam ekor, toto hampa tak roboh, hampa biar sampai orang umno pas umno perintah serupa je. yg ramai dok bertandang ke tempat ni oi Misaimerah orang Melayu hampa juga. MB masyaallah kat semua hukum HARUS.

    BalasPadam
  2. Mau kata setan tu..setan lah wei.. Nak heran apa. Jadi, tok sah lah duk berangan kalau PAS perintah Msia pun, tak dak hal la undang-undang Islam dapat dimartabatkan kalau dah teringin sangat nak berpartnerkan setan. Bodo..tak rheti-rheti lagi. Tu pun daaak... Bangsa seagama lagi setaann...

    Satu lagi, hang tok sahlah duk buh ayat Al-Maedah ka apa..kalau satu kedai judi pun duk terketaq-ketaq nak pi tutup takut ke cina...Piiiraaah!!! 2x5 saja wei..

    BalasPadam