Khamis, 25 April 2013

Satu sen dah tak guna jika BN terus berkuasa selepas pru 13

BN berkeyakinan besar bahawa depa akan terus berkuasa selepas pru 13, 6 Mei depan.Betul atau tidak hanya Allah SWT Yang Maha Mengetahui.Dia yang tentukan segalaNya.

Saya sering bertanya kepada kawan-kawan dan peniaga Cina parti apa yang depa nak pilih dalam pru 13 akan datang.Mereka secara terus terang dan tidak ada rasa takut lagi berkata nak ubah!80 peratus pengundi Cina tolak BN kata kawan saya yang berbangsa Cina.

Seorang peniaga kedai sparepart motor kata negara kita kaya semua ada tapi ramai rakyat masih miskin dan masih ada rumah yang tidak ada bekalan elektrik.Singapura apa pun tak ada tapi lebih maju daripada kita.Yang kaya pemimpin BN contoh Ketua Menteri Sarawak walaupun didakwa ada macam-macam kes salahguna kuasa kebal daripada sebarang tindakan undang-undang.Dia juga kata apa kita nak takut tukar kerajaan di Putrajaya kalau kerajaan baru berkuasa tak tunai apa yang mereka janjikan lima tahun lagi kita ajar mereka cukup-cukup.

Dah banyak BN bagi kepada rakyat dalam bentuk tunai supaya pengundi undi mereka.Rakyat pulak yang dapat sedikit wang tunai rasa begitu besar dengan duit RM100-RM500.Najib secara perli pulak perbodohkan rakyat kata RM500 cukup untuk makan 12 bulan!Mereka ingat rakyat Malaysia bodoh-bodoh belaka macam lembu yang dicucuk hidung.

Jangan lupa segala wang yang disogok kepada rakyat bukannya percuma.Semuanya adalah wang rakyat dan pembayar cukai.Tidak ada satu sen pun duit poket pemimpin Umno-BN yang didakwa mereka tu semua pemberian BN!Ingat jika BN kembali berkuasa kita semua akan berada dalam keperitan yang tak akan tertanggung lagi.Sekarang ok la ..tapi lepas pru 13 kita akan rasa nikmat hasil undi yang diberikan kepada BN untuk kembali berkuasa.Saman AES sedia dikuatkuasakan sepenuhnya,minyak petrol akan dinaikkan harga.Inilah nikmat yang bakal kita semua rasa.Cuba perhatikan kini kenapa minyak diesel selalu saja tidak ada dan ditulis 'Habis' di stesen minyak?

Satu sen dah tak guna ,menyesal tiada gunanya jika BN terus berkuasa tunggulah 100 tahun lagi untuk lihat perubahan!Jangan mengeluh dan tumbuk meja di kedai kopi jika harga barang terus meningkat.Cegah sebelum parah bukan dah nyawa ikan baru nak menyesal.

2 ulasan:

  1. kerana pakatan lah org melayu berpecah..cina nk berkuasa..tu pun anda xpikir..wake up la wt solat hajat minta Allah bg petunjuk..kalo sokong sgt singapore ..p duk sana jgn duk malaysia..

    BalasPadam