Rabu, 10 April 2013

Kaki lompat parti kini macam cicak telan kapur

Dalam pru 12 yang lalu banyak katak yang bertenggek atas bendera Pas,PKR dan juga Dap melompat parti dan berendam dalam kubang Umno-BN bila menang.Mereka rasa puas jadi pengkhianat kepada amanah rakyat yang pilih depa sebagai ahli parlimen dan adun.Contohnya Braheng Ali(tanding guna lambang Pas) dan Gobala (Parlimen Bagan Serai) dan ada tiga empat orang lagi yang lompat parti.

Yang tak lompat parti pun sama buat perangai sampai kena pecat sebab nak seberang duduk dengan Umno-BN.Contohnya Hasan Ali dan Zulkifli Noordin.

Kini depa ni semua berada dalam kelompok BN walaupun tak masuk BN.Tumpang berteduh di bawah BN kot-kot dicalonkan atas tiket BN di tempat yang mereka pernah bertanding.Gobala hari ni merayu kepada  Najib kekalkan beliau bertanding di Padang Serai.

Sementara Tun Madey akan jadi tukang kempen Braheng Ali dalam pru 13 manusia yang Tun gelar sebagai 'Tuan Guru'.Umno pun tak la bodo sangat nak ambik puak ni jadi calon depa.Pemimpin Umno sendiri kini sedang bergolak dan merajuk kerana tak dapat jadi calon kalau ambik puak ni lagi sakan depa merajuk.

Kaki lompat kini jadi macam cicak telan kapur.Tak tau arah nak dituju.Jalan mana satu depa nak pilih depa pun jadi pening.

Tarikh penamaan calon 20 April (sabtu)dan hari mengundi 5 Mei (Ahad).Jom kita pakat tumbangkan BN!

Edit 7.40 pagi;
MINTA TOLONG SANGAT-SANGAT JANGAN MENCARUT DALAM BLOG NI

3 ulasan:

  1. Yg duduk dlm ameno pun entah berapa puluh di senaraikan sebagai tidak layak,itu yg dh pernah menang,,,,,kalau x silap aku ameno akan jadikan geng katak ni sebagai umpan memancing ikan haruan,,

    BalasPadam
  2. Us. Nasa macam mana jadi..
    Aku rasa baik dia jadi calon BN walaupun masih ahli PAS..dua-dua menang haha!

    BalasPadam
  3. Tanpa Nama
    10 April 2013 10:38 PTG terpaksa diedit;
    kalau saya jumpa pu*im*k puk*m*k ini saya akan lempar dengan tai tak da pendirian punya pu*imak no1rakayat marilah kita b*n*h mrk kali ini

    BalasPadam