Misai Merah

Najib ke Gaza bawa Nasa tapi imej Najib makin merudum

Banyak hari saya tak komen apa-apa isu dalam blog ni kerana kematian Almarhum Ayahanda saya Jan Bin Awang, 74 tahun yang kembali kerahmatullah pada 19-1-13 (Sabtu).Moga arwah Ayahanda saya diampunkan segala dosa oleh Allah SWT,kuburnya jadi lapang dijauhkan azab siksa kubur.Begitu juga kepada semua muslimin dan muslimat yang mati baru dan lama semoga Allah SWT ampunkan dosa mereka..Tak kira Umno mau pun Pas.Dah mati buat apa kita nak kata cerca ini ditegah dalam Islam.Amiiinnn.Bukan macam Tun Madey yang kutuk Tunku Rahman untuk selamatkan diri beliau.Saya nak lawan orang yang hidup ja dari kelompok parti syaitan selagi saya hidup.

Ok laa yang pergi tetap akan pergi ini ketentuan Allah SWT tiada lewat sesaat dan cepat sesaat jika ajal sudah sampai.Berbahagialah mereka yang ada ibubapa sanggup korbankan apa saja untuk ibubapa tercinta.Tak guna nak menangis panjang dan menyesal jika jadi anak yang durhaka jika ibubapa sudah tiada.Pemergian ayahanda saya juga cuma kurang satu undi untuk lawan parti yang digelar Tun Madey sebagai syaitan yang dikenali.Tapi tak mengapa banyak lagi undi baru di kalangan anak muda yang menyokong perjuangan Islam dan PR.Macam cendawan tumbuh musim hujan anak muda yang sokong PR.

Dua tiga hari ni kita dapat laporan berita PM Najib bawa Nasharuddin Mat Isa ahli majlis syura Pas yang juga ahli parlimen Pas ke Gaza bersama Rosmah Mansur bini Najib,Anifah Aman dan juga Jamil Khir Baharom .Juga dikabarkan Zulkifli Noordin yang kena pecat dengan PKR juga turut serta.Seronok hang pa na pi makan angin kat Gaza menjelang pru 13 dua tiga minggu lagi.Saya tak tau Nasha hadir atau tidak dalam HKR#KL112.Takkan minat nak jaga orang Palestine ja...

Saya nak komen daripada segi politik ja .Cuba bayangkan ketika bilik gerakan jentera pilihanraya Pas dibuka untuk lawan Umno-BN ,Nasa tunjukkan sikap sebenar beliau kepada orang Pas dengan melumur garam ke atas luka yang semua orang tau akan kedudukan Nasa sekarang yang macam telor di hujung tanduk dalam Pas.Nasha boleh pergi berasingan ke Gaza tapi kenapa pilih ikut pungkoq Najib ke Gaza?Ini ada sebab musababnya yang disengajakan untuk tengok apa tindakan Pas dan Majlis Syura ke atasa Nasha ketika gelombang pilihanraya semakin hangat.Nasha.Bukan sekali Nasha buat macam ni tapi dah banyak kali bersama Najib di luar negara.Mungkin kerana Majlis Syura anggap Nasha sebagai anak emas yang ditatang macam minyak yang penuh,takut bertindak kerana ramai yang jadi penyokong  Nasha dalam kelompok tertinggi Pas.Bak kata orang telan mati mak luah mati pak!Nak jaga Nasha atau nak selamatkan Pas?

Mampoih pi la hang pa nak berkawan dengan sapa pon.Kalau jeneh babi dia berkawan ngan babi, kalau jeneh lembu kerbau dia duduk dalam kelompok tu la bukan nak berkawan dengan puak lain.Teringat Presiden Pas kata jangan duduk sorang-sorang nanti dimakan serigala.Semalam saya telefon sahabat saya di Masjid Subang Aiport dan saya tanya ,"Hang dok berkawan ngan Cikgu Non Memali lagi ka.?Dia kata kat saya,"Awat salah ka kawan ngan Cikgu Non,dia dok kutuk Pas biaq pi la dia bukan ahli Pas lagi ..tuuu ahli majlis syura Pas tu Najib heret rata cerok awat hang tak bising?"Hahaha

Ketika PM Najib ke Gaza laporan kajian terbaru UMCEDEL menunjukkan sokongan rakyat kepada PR meningkat dan BN menurun.Populariti Najib juga semakin menurun kepada 54 peratus.Pergilah ke mana pun jika rakyat dah muak di bawah kuasa BN dah tak jadi hal.Terjun dalam kubang kerbau untuk jadi popular pun kalau rakyat dah tak kelapaq kepada Umno-BN dah tak dapat sapa nak tolong.

SELAMAT MENYAMBUT MAULIDURRASUL JUNJUNGAN BESAR NABI MUHAMMAD SAW.
Dari Abu Hurairah, r.a., dari Nabi s.a.w., bahawa Baginda bersabda: "Aku tinggalkan dalam kalangan kamu dua perkara yang kamu tidak sekali-kali akansesat selagi kamu berpegang teguh kepada keduanya, iaitu kitab Allah dan sunnah Rasulullah," (s.a.w.).

Baca juga;
UMCEDEL:Sokongan Pakatan meningkat , BN turun-Harakahdaily
Kajian UM:Pakatan hanya 5% dibelakang BN-Malaysiakini
Populariti:Anwar makin hampiri Najib-Malaysiakini
Presiden Mahmoud Abbas kecam Najib ke Gaza-Free Malaysia Today
2 comments:

mara terus mara pr,menang pru nak tengok zl nordin dan pencacai hassan ali ni sedar bahawa tugas sebagai pecacai akan tetap disandangnya dibawah punggung najip dan sekutunya.


terkini!!!23/12013: rombongan PM keGaza semuanya mati kena bom. horray!!!!


Catat Ulasan


Hayati al-Quran di sini

MALAYSIAToday

Blog Tun Mahathir

Anwar Ibrahim

Tukar Tiub

SAKMONGKOL AK47

ASPAN ALIAS

Kopitiam Bang Nan

Debik Karmic

Muslimeen United

Blog-list Malaysia

Libang Libu

Pinkturtle

Pak Long Din

Mat Indera Sipejuang

Telok Bakong Online

Dewan Ulamak PAS Pusat

Selangorku

Free Malaysia Today

KeadilanDaily.com

peguampas

Idris Ahmad

Khalid Samad

Bakistani

~penarik beca

hamirdin

Omak Kau!!!!

JIWOKELATE

Anak Kedah

PAS Parit Buntar (PASPB)

Cenangau Daun Kari

Manjung Mari

CheguBard

Arkib Blog :

Blog Start January 2009 Pageviews