Misai Merah

Mai tengok gambar HKR#112,Kalau Najib terguling Pak Lah ketawa terguling-guling

Satu dunia hari ni dah tau apa kehendak rakyat yang turun berhimpun di Stadium Merdeka yang bersejarah yang jadi tempat diumumkan kemerdekaan negara 1957.Hari ni Stadium Merdeka dah terlepas kepada rakyat dalam Himpunan Kebangkitan Rakyat #112 yang tidak pernah terjadi sejak zaman Tunku Abdul Rahman hingga zaman Tun Abdullah jadi PM.Ini tandanya Najib lemah bukan Najib kuat.Dah tak mampu kekang kebangkitan rakyat.Jika Najib bertindak kasar dan keras macam Bersih 3.0 maka lagi cepat Najib terguling.Ini fakta bukan auta.

Najib terpaksa berlembut kerana setiap hari imej Najib turun dan terus junam.Najib terpaksa akur dalam paksa.Najib naik jadi PM atas mandat Pak Lah dalam pru 2008 yang mengerikan jiwa raga pemimpin Umno bukan atas mandat Najib sendiri.Jika dalam pru 13 Najib rebah dan terguling maka Pak Lah tentu senyum terguling-guling.Selama ni pemimpin Umno termasuk Tun Madey terus menerus salahkan Pak Lah atas kekalahan teruk Umno-BN dalam pru 2008 walaupun kini Pak Lah dah tak jadi PM.Najib akan juga jadi sejarah macam Stadium Merdeka yang bersejarah.

Sikap polis hari ni dalam HKR juga terbukti bahawa tanpa campurtangan pihak pemimpin politik BN yang berkuasa maka tidaklah berlaku sikap ganas dan huruhara dalam himpunan dan demontrasi rakyat.Kalau dalam demo Bersih 3.0 muka polis tengok para demontrasi macam kucing nak terkam tikus tapi dalam HKR berlaku sebaliknya lebih 'mesra dan senyum'.

Mai kita pakat tengok gambar dalam Himpunan Kebangkitan Rakyat#112 dari jam 11 pagi -4.30 petang dari kamera saya sendiri.Biar berapa puluh ribu atau ratusan ribu yang hadir tak penting tapi yang pasti rakyat tak makan umpan yang ditimbulkan Umno dalam isu kalimah Allah dan amanat Haji Hadi!Rakyat dah muak dengan berita dan laporan Utusan Meloya dan TV3 suku.
























Baca juga;
Polis kecilkan kiraan 80,000 ke 45,000 orang-M'insider
100,000 banjiri stadium,himpunan lancar-M'kini
Kejayaan himpunan lambang kebangkitan rakyat-Harakahdaily
HKR berjaya , ratusan ribu banjiri Stadium Merdeka-Harakahdaily
4 comments:

kalau semua yg ada tu undi pr,gerenti pr menang.pastikan mereka undi pr.jangan asyik berdemo kerana diarahkan atau di beri upah.


Sape nk berdemo kalau x di arahkan???


upah? kah kah kah..dlm ameno je ada upah ok..kami berhimpun dtg dgn belanja sendiri.ponteng kelas ponteng keje. klu bodoh baik dok diam


bodoh...xpnah dlm sejarah PR bg upah...kena derma ada laa...tp demi pemerintahan yg BERSIH dan ADIL, tanpa KETIRISAN/RASUAH berbilion2...kami rela derma ratusan ringgit, peluh keringat...dibaling bom asap, disimbah air dan...bab mengundi semestinya kuharamkan diri, keluarga, anak cucu serta seluruh keturunan ku dekati BN apatah lg memangkah BN...semestinya PR...InsyaALLAH...


Catat Ulasan


Hayati al-Quran di sini

Blog Tun Mahathir

Anwar Ibrahim

SAKMONGKOL AK47

ASPAN ALIAS

Selangorku

Free Malaysia Today

KeadilanDaily.com

peguampas

Khalid Samad

Arkib Blog :

Blog Start January 2009 Pageviews