Sabtu, 2 Februari 2013

Sapa kata duit BR1M bukan rasuah politik?

Penerima duit  tunjuk kat saya surat tawaran daripada kementerian kewangan yang bayar duit BR1M RM500 dikepilkan bersama surat di atas yang jelas menunjukkan bahawa seolah-olah duit BR1M RM500 ringit itu duit BN!Sedangkan duit yang dibayar itu guna duit rakyat pembayar cukai.

Umno ni dia bukan tak tau kata apa saja yang kerajaan bagi sebagai pemerintah adalah duit rakyat bukan duit poket Umno-BN.Tapi besa la nak kelabukan rakyat yang kurang cerdik kata itu duit Umno-BN.

Bagi ambik undi jangan!Baru nampak cerdik untuk kenakan mereka yang gula-gulakan rakyat dengan duit untuk menang pilihanraya.

Duit persekolahan RM100 yang diberikan juga disampaikan pemimpin Umno dalam kawasan sekolah.GuruBesar tak layak bagi duit tu kepada pelajar.Tak nampak lagi kata Umno nak mengUmnokan semua rakyat dengan duit.

1 ulasan:

  1. Begitu laa dgn telatah UMNO/BN laknatullah ni. Hanya yg bodoh & buta jaa yg masih bersama depa ni. Yg cerdik,bijaksana,pandai & celik semua dah tak nak dekat depa daah. Nak pakai baju BN/UMNO ke tandas pon rasa geli-geleman.
    Kadang2 terasa taik lebih mulia dari BN/UMNO ni

    -adlan.

    BalasPadam