Selasa, 12 Februari 2013

"Melayu Dap tak menyundal tapi pemimpin Umno yang bermukah"

Sakmongkol AK47 atau dikenali Datuk Arif Sabri menulis seperti berikut dalam blog beliau;
Najib menyundal diri untuk kaum Cina 
"Dalam tahun 1960an, apabila Khir Johari dan isteri nya, Hajjah Tom memakai pakaian tradisi cina menghias kad ucapan tahun baru- khir dihentam oleh puak2 UMNO dengan teruk. Hari ini Najib suami isteri dan anak meng-adopsi budaya cina- pakai baju, anak bercakap Mandarin dan Najib memukul rebana Cina- seluuuruuuuh orang Melayu dalam UMNO kata wah- betapa bagus nya pemimpin parti UMNO. Rupa2 nya bukanlah orang Melayu yang masuk DAP yang menyundal dan berkompromi bangsa dan agama, pemimpin terbesar UMNO yang bermukah!
Ini dia hipokrasi yang ditunjukkan oleh UMNO. Di depan kita, pemimpin UMNO seperti Najib berlakon menunjukkan bahawa dialah orang Melayu yang paling mahu berbaik dengan orang Cina. Dan memang orang tahu pun, Najib dan pimpinan UMNO bersekongkol dengan cukong2 Cina membalun kekayaan negara. Dibawah sana, dibelakang kita- pemimpin Melayu menanam bibit2 kebencian antara orang Melayu dengan Cina. Orang bawahan disuruh membenci kaum lain supaya kepentingan puak UMNO akan terjamin.
Bahkan di perhimpunan agung UMNO tahun lalu, puak2 UMNO menyanyikan lagu anak kecil bermain api- meratapi dan menanam rasa insaf apa akan jadi kepada orang Melayu. Apa yang diratapi dan mahu diinsafi sudah pun berlaku sejak Mahathir mengambil alih jawatan perdana menteri. Mahathir mendapat kuasa dengan menjuarai konon nya, ketuanan Melayu- tapi apa yang dibuat sebaik sahaja jadi PM ialah mengujudkan ketuanan Perdana Menteri. Mahathir mengamalkan sifat2 kediktatoran selama 22 tahun. Akibat nya?
Orang Melayu ditakutkan supaya berfikiran dan menerima ianya sebagai suatu kebenaran- bahawa tanpa UMNO, masa depan orang Melayu akan musnah. Kemudian orang Melayu dibodohkan. Orang Melayu yang rata2 nya miskin dari orang lain- dihujung tahun seperti yang saya katakan- akan berlari sana sini bergolok bergadai untuk membiayai persekolahan anak. Tapi hari ini, orang Melayu membiarkan askar2 upahan UMNO melakukan tunjuk perasaan MAHU bayar PTPTN. Pakatan menawarkan pendidikan percuma, orang Melayu mengada ngada mahu bayar. Bodoh atau tidak? Siapa yang mendidik orang Melayu berfikiran begini? UMNO.
Kenapa orang Melayu jadi begini? Sebab mereka sudah disintuk limau dan taksub kepada ajaran mursyidul am UMNO dan orang yang boleh berjalan atas air- sheikh Mahathir Muhamad al Kedahi. Di kedah rupa2 nya Tun Mahathir dikenali sebagai Tokcai. Tokcai akan sambut hari jadi nya tidak lama lagi. Yang akan memaulidkan dia ialah siapa lagi kalau tidak Shahrukh Khan. Najib suka Psy, Che Det suka sama Shahrukh. Rosmah pun suka Shahrukh memandangkan adik kesayangan nya, Deepak Jaikishan telah cabut lari.
Dan Tokcai Mahathir menganggap Najib adalah presiden UMNO yang paling bodoh sekali. Dia ingat Pak Lah yang teruk, rupa2 nya Najib seperti kata kawan baik Tun Daim- hasn’t got what it takes to run the country. True- he has what it takes to ruin the country!".Baca semua di sini.
Najib hanya berani umum BR1M3 dan BR1m 4 selepas pru 13 akan datang tapi amat penakut untuk umumkan tarikh pru 13.Memang Najib seorang yang penakut ada benarnya.Najib amat takuuut kalah pru 13.

1 ulasan:

  1. Melayu akan menjadi bodoh selama-lama selagi UMNO/BN menjadi kerajaan memerentah sebabnya sebelum menang lagi sudah dijadikan melayu peminta sedekah dengan hasil keluaran negara sendiri, apa tidaknya setiap PRU menjelang pelbagai ganjaran dan imbuhan akan ditabur pada rakyat terutama pada orang melayu termasuk penjawat awam yang majoritinya melayu, tapi apabila lepas PRU harga barang itu dan ini mula naik mula salahkan kerajaan , darimanakah kerajaan akan dapatkan balik semua perbelanjaan yang telah ditaburkan itu kalau bukan dari cukai keatas rakyat , itu tidak termasuk yang hendak dihadiahkan kepada kroni dan diri YB yang menang dalam PRU. Jadi melayu akan miskin selagi mana UMNO/BN berkuasa, kita lihat saja 50 tahun berlalu, tidak dinafikan pembangunan bagitu ketara dengan teknoloji yang serba canggih tetapi adakah warga melayu ikut maju seperti teknologi yang dibangunkan itu, dimanakah silapnya kalau bukan orang melayu UMNO itu sendiri, kerana setiap hari hanya duduk mengira bagaimana dan siapa yang ditelan atau nak dijadikan mangsa,tetapi adakah orang melayu sedar perkara ini, sama-samala kita fikir untuk generasi akan datang jangan bila sudah bertukar kerajaan rakyat juga akan menanggung tinggalan hutang UMNO/BN.

    BalasPadam