Khamis, 18 Ogos 2011

Umno terjaga tengah malam pun akan sebut DAP!-TGNA


Nik Aziz:Umno politikkan bacaan al-Quran Pulau Pinang tapi bisu isu Melaka-M'insider

Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat berkata Umno sewajarnya tidak memainkan isu larangan bacaan al-Quran melalui pembesar suara di Pulau Pinang kerana keputusan dibuat oleh Jawatankuasa Fatwa Negeri dan tidak ada kaitan langsung dengan kerajaan negeri dipimpin Pakatan Rakyat.

Tegas Mursyidul Am PAS , pada pandangannya tidak munasabah Umno mahu ‘mencari balah’ dengan Mufti dalam isu yang tidak ada kepentingan politik.

“Tapi nampaknya, sangkaan saya agak tersasar. Umno yang saya lihat sudah sampai saat kejatuhannya barangkali akan cuba berpaut dengan apa jua dahan untuk mengelakkannya daripada jatuh terhempas dan patah tulang,” katanya.

Menteri Besar Kelantan menambah isu yang langsung tiada kaitan dengan kerajaan negeri dipolitikkan.

“Barangkali, jika tiba-tiba terjaga di tengah malam sekalipun, perkataan yang akan terpancul keluar ialah ‘DAP!’

“Dalam isu ini, saya bukan menyokong kerajaan negeri Pulau Pinang, tetapi saya menyokong pandangan Jawatankuasa Fatwa Negeri Pulau Pinang. Buta maklumatkah golongan ini?” kata Nik Aziz lagi.

Nik Aziz menambah, isu ini sebenarnya sengaja dipolitikkan sehingga menjadi polemik.

“Saya ingin bertanya kepada Umno, sejak bila mereka beria-ia mahu mempertahankan Islam ini?

“Sebelum tangan menggapai ke atas, lihat dahulu lantai berpijak. Dasar Umno sendiri ialah kebangsaan dan sekular,” katanya lagi.

Beliau juga berkata Islam tidak pernah ada dalam agenda perjuangan Umno. “Justeru, apabila kerajaan Melaka melanjutkan tempoh pusat hiburan beberapa bulan lepas, tidak ada sebarang suara yang menentang daripada Umno.

“Ada pula yang sibuk mahu menggantikan PAS sebagai pembela Islam,” katanya lagi.

Nik Aziz berkata, ia sebenarnya satu pengiktirafan terhadap PAS yang telah berjuang sekian lama membela Islam. Katanya, barangkali pihak ini ‘tidak tergamak’ untuk menggantikan Umno untuk memperjuangkan Islam.

“Masakan tidak, bila pula pernah Umno berjuang untuk Islam?” katanya lagi.

Nik Aziz mengulangi bahawa bacaan al-Quran di pembesar suara sebelum solat Subuh bukanlah sesuatu yang diajar oleh Islam, jika ia terbukti menganggu dan ada aduan, maka sewajarnya Jawatankuasa Fatwa Negeri mengeluarkan pandangan.

“Di Kelantan dengan kebanyakan masyarakatnya Muslim mungkin tidak mengira ini sebagai satu masalah, tetapi di Pulau Pinang mungkin keadaannya berbeza. Rasulullah s.a.w sendiri pernah melarang seorang sahabat yang mengangkat suara di dalam masjid untuk berzikir sehingga mengganggu orang lain,” katanya lagi.

Sehubungan itu kata Nik Aziz, “saya menyeru kepada Umno, janganlah menjadi tukang solek yang menghodohkan wajah Islam.”

Katanya, Islam tertegak di atas hujah, bukan di atas emosi.

“Apa jua isu, perdebatkan dengan ilmiah bukan dengan provokasi. Sayangnya, saya lihat Umno sangat cenderung untuk menjadikan sesuatu isu sebagai kontoversi kerana dengan talian hayat inilah mereka bernyawa.

“Hakikatnya, isu perkauman dan pertembungan agama ini sengaja ditimbulkan untuk mengeruhkan suasana,” kata beliau sambil menambah, “Umno mengharapkan dengan kekeruhan ini, mereka mampu muncul sebagai juara.”

“Mereka lupa, hasil kerja tangan mereka ini bakal menjadikan suasana lebih tidak tenteram dan menjauhkan masyarakat daripada Islam.

“Ingatlah, dalam mengendalikan sebarang isu, ambillah pertimbangan kemuliaan bulan Ramadan yang sedang kita lalui sekarang,” katanya lagi.-M'insider

Bukan takat isu Melaka tapi mahu gelapkan skandal SPR yang jadikan pendatang haram sebagai pengundi. Mat Indone, Minah Indone, Mat Bangla boleh jadi pengundi.Isu ini semakin parah kalau tidak takkan 12 ribu warga emas umur dikeluarkan daripada senarai pengundi berdaftar ha ha.Isu ini mahu ditutup rapat, digelapkan daripada fikiran rakyat.

Isu bini PM dengan cincin permata RM24 juta yang diimport daripada USA, isu kekejaman polis semasa demo Bersih 2.0 yang tidak dilupa oleh rakyat menyebabkan Umno jadi bengong dan kelam kabut.Jika pru diadakan sekarang kemungkinan besar BN hilang banyak kerusi.Ini yang dibimbangkan Umno-BN . So untuk hilangkan isu besar negara isu agama dijadikan modal untuk orang Melayu terus menyokong Umno.Orang Cina dan India dah tekad mahu tumbangkan BN, hanya tinggal orang Melayu yang tak tau apa-apa masih bersama Umno.

Umno akan terus ratibkan DAP! DAP! DAP! kepada orang Melayu tapi dalam masa yang sama sahabat Umno , MCA terus menerus menghina Islam termasuk akhbar milik parti MCA 'The Star' yang menyiarkan masakan babi sempena Ramadhan.Akhbar Utusan Malaysia sendiri siarkan kartun yang hina hukum Islam dalam kes jenayah rogol dan zina dalam Islam.

Presiden MCA Chua Soi Lek sendiri jadi jaguh hina Islam tapi didiamkan Umno kerana puak-puak Umno ini hidup di celah kelangkang taukeh-taukeh MCA untuk cari makan.Chua Soi Lek hina hukum Islam dalam bab bersalam dalam Islam.

Berikut antara kenyataan presiden MCA itu yang didakwa telah menghina Islam.

1) Mengaitkan Negara Islam sebagai negara teokratik dengan mengatakan:

“The Prime Minister and other Umno stalwarts are fully aware of MCA’s stand on turning this country into a theocratic Islamic State” (sila rujuk laporan akhbar The Star bertarikh 02/05/2011 di bawah tajuk ‘MCA strongly against Islamic State’. Sila baca di http://thestar.com.my/news/story.asp?file=/2011/5/2/nation/8592015&sec=nation).

2) Mencerca dan menghina ajaran Islam yang melarang perempuan dan lelaki berlainan muhrim dari bersentuhan apabila mengkritik tindakan calon PAS di Pilihanraya Kecil DUN Tenang , Cikgu Normala Sudirman yang tidak bersalam dengan lelaki dan juga Presiden PKR, Datuk Seri Dr Wan Azizah Ismail yang memakai sarung tangan apabila bersalam dengan lelaki. Beliau menyatakan:

“Normala will not come here to a Chinese temple, she doesn't even shake hands with the people. I have received complaints about this. She is like Anwar Ibrahim's wife. She wears gloves when she shakes hands. If you can accept this kind of Islamic value, go ahead and vote for PAS”. (sila rujuk laporan portal berita Malaysia-Chronicle bertarikh 20/01/2011 di bawah tajuk ‘Chua slams Normala, Wan Azizah for wearing gloves when shaking hands’. Sila baca di http://www.malaysia-chronicle.com/index.php?option=com_k2&view=item&id=6591:chua-slams-normala-azizah-for-wearing-gloves-when-shaking-hands&Itemid=2).

3) Cuba memprovokasi dan/atau menyindir sambutan Hari Raya Aidil Adha dengan menggambarkan seolah-olah Pihak Berkuasa Tempatan di Negeri Kelantan memaksa supaya kedai-kedai ditutup pada Hari Raya Aidiladha. Beliau menyatakan:

“Becoz of hari raya haji all shops seem to be closed for celebration or by directive from local authority? It's quiet in Kota Bahru”. (Sila rujuk akaun Twitter Dato Dr Chua Soi Lek bertarikh 17/11/2010. Sila baca di http://twitter.com/#!/drchuaSL).

4) Mengaitkan Islam sebagai punca banyak negara yang mempunyai majoriti rakyat beragama Islam menjadi negara tidak demokratik, mundur, tidak mencapai taraf pembangunan global, dipaliti rasuah dan lain-lain lagi. Antara lain beliau dilaporkan sebagai berkata :

“Do not be too optimistic that once PAS rules the government, the country will be free from corruption and other problems. Bear in mind, some of the most corrupted countries are Muslim-majority nations..... He noted that the book listed down the common characteristics of 57 Muslim-majority countries in the world which, among other things, claimed that the nations were less democratic because of its emphasis on religion. Although these countries have Cabinets and elections, they also have the Council of Muslim Elders, which enjoys absolute power to override the decisions or policies made by the government. Since these countries formulate their policy using religion as its basis, policies forLinkmulated will not be on par with the global development requirement”. Sila rujuk laporan portal berita The Malaysian Insider bertarikh 06/08/2010 di bawah tajuk ‘Soi Lek fires broadside at Umno, PAS’. Sila baca di http://www.themalaysianinsider.com/malaysia/article/soi-lek-fires-broadside-at-umno-pas/).Baca di sini.

Kita sibuk dengan isu agama tapi dalam masa yang sama ada yang pikir pasal syarikat penerbangan negara MAS dah kena telan dengan Air Asia..Ini semua ajaran APCO agen Yahudi yang bijak main peranan sebagai penasihat Umno-BN untuk buat isu supaya segala jenis skandal Umno-BN perintah negara dihapuskan daripada pemikiran kita dengan timbulkan isu bangsa dan agama.Sampai bila kita nak dibodohkan oleh Umno wahai bani Melayu?

Menarik;
Bekas tentera mengaku 'tolong pangkah' undi-Harakahdaily

1 ulasan:

  1. Bila diteliti artikel yang tercatat dalam blog tuan ternyata antara PAS Dan UMNO 2 X 5 sahaja. Kedua-duanya gila kuasa dan sanggup gadai maruah. Inilah sifat dan tamaknya orang politikus hari ini. Bila kedua -kedua parti politik tersebut berada dibawah kangkang bangsa lain maka semuanya sudah jadi Pak Annguk.

    Yang satu bercakap mengenai Islam bila berdepan dengan Melayu Islam . Yang satu lagi bercakap mengenai kepentingan bangsa Melayu dibumi ini bila bertemu sesama Melayu. Dan bila kedua-duanya berjumpa simata sepet semuanya panggil tokey dan sanggup gadai apa saja asal tokey kasi pitis....maka inilah politik cari makan...
    sama saja di Selangor, Pulau Pinang atau Kelantan.

    Mana pasir tak dikorek, mana bukit tak ditarah mana kedai mamat tak dihambat..semuanya pejam mata bila tokey kasi pitis dan jadi tuan....maka inilah nasib Melayu bila banyak sangat berpolitik......walahualam

    BalasPadam