Selasa, 16 Ogos 2011

Najib demam atau Anwar demam?

Saya jarang tulis dan komen pasal isu liwat yang sedang dibicarakan terhadap pemimpin pembangkang Anwar Ibrahim.Tapi apabila PM Najib enggan jadi saksi pembela dan enggan jawab soalan dalam isu liwat tersebut telah mengingatkan saya kata -kata Najib di Labis , Johor 18 Januari 2011 yang berkata kepada Anwar Ibrahim ;

“Dah cukuplah pembohongan, janji banyak tak boleh buat, ini nak debat dengan saya pula, buang masa. Saya boleh debat dengan dia, saya tak takut, saya dengan menteri saya tahu segala maklumat.

“Jangan cuba nak cabar saya, kalau saya dedahkan segala-galanya, ada orang yang demam nanti,”.

Ini lah peluang buat Najib untuk buatkan Anwar Ibrahim demam! Tapi kenapa pula pilih untuk berdiam diri dan tak mau jawab soalan?Mungkin Najib pun pikir jugak silap haribulan semua rahsia sendiri dan Rosmah Mansor akan terbongkar!

Sehingga ini, pihak pembela telah menemubual 19 saksi termasuk Najib, Rosmah dan Mohd Rodwan yang menjadi aide-de-camp Najib ketika beliau menjadi timbalan perdana menteri (TPM).

Bagaimanapun Najib, Rosmah, dan Rodwan ketika ditemubual Jumaat lalu, berkata, tidak mahu menjadi saksi pembela dan enggan untuk menjawab soalan yang dikemukakan.

mumtaz jaafar 120510Peguambela telah menemubual lima saksi beberapa minggu lalu,
termasuk bekas atlit negara, Datuk Mumtaz Jaafar (kiri), yang dikatakan rakan karib Rosmah, Khairil Annas Jusoh - bekas pegawai khas Najib ketika menjadi TPM dan Dr Mohamad Osman Abdul Hamid dari Hospital Pusrawi, yang merupakan orang pertama memeriksa Saiful.

Dr Anantha Raj Daniel dari Hospital Kuala Lumpur dan saudara perempuan Saiful - Saidati - juga telah ditemubual.

Selain Musa dan dua bekas orang gaji Indonesia itu, mereka yang belum ditemubual ialah ibu bekas tunang Saiful, Sharehah Md Salim; jururawat hospital Pusrawi, Yazihan Jusoh, dan pengawal peribadi Anwar, Mohd Rasid Mohd Rosdi.Baca di sini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan