Selasa, 30 Ogos 2011

Muhyiddin tentu tak sabar tunggu saat -saat seperti ini

Perdana Menteri Jepun yang baru Yoshihiko Noda tunduk sebagai tanda hormat selepas Parlimen meluluskan pemilihannya. — Foto Reuters

Sementara itu Muhyiddin Yaasin menafikan populariti Najib merudum hasil kajian Merdeka Center dan beralih menyokong Pakatan Rakyat seperti yang didakwa Anwar Ibrahim.

Rais Yatim juga tolak kajian Merdeka Center dengan berkata ramai orang hadir makan free di jamuan Aidil Fitri Najib di Putrajaya hari ini.Ha ha makan free Lim Guan pun datang ..takkan LGE pon sokong Najib ha ha.Yang pasti Muhyiddin dah tak sabar nak jadi PM ini pasti dan pasti tak payah buat kaji selidik ha ha

Bik Mama tentu tak maw tengok gambar macam di atas bisa turun berat badan.
Parlimen Jepun lulus PM baru-M'insider

Dewan rendah Parlimen meluluskan pemilihan Yoshihiko Noda sebagai perdana menteri keenam negara itu dalam tempoh lima tahun ini.

Yoshihiko, 54, yang mengatasi saingan dalam parti itu semalam, merupakan Menteri Kewangan dalam pentadbiran Naoto Kan, yang meletakkan jawatan perdana menteri.

Beliau berhadapan dengan tugas besar membina semula wilayah yang musnah dalam tsunami 11 Mac lalu dan menamatkan krisis nuklear ekoran tragedi berganda itu selain menangani isu ekonomi.

Bagaimanapun beliau berhadapan dengan sokongan di Parlimen kerana pembangkang boleh menghalang rang undang-undang yang dikemukakan dan juga perpecahan dalam parti Demokratik yang memerintah.

Masih belum jelas bila Yoshihiko akan membentuk Kabinetnya. — Reuters

Tiada ulasan:

Catat Ulasan