Khamis, 25 Ogos 2011

Kalau Mat Sabu kena langgar dikira berlakon, bagi peluru pun berlakon juga laa kot?


Hishammuddin terima ugutan bunuh, peluru dalam buku-Minsider

Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Hishammuddin Hussein hari ini menerima ancaman bunuh — nota tulisan tangan dan dua peluru yang dikirim dalam sebuah buku.

Polis sedang menyiasat perkara tersebut.

Mengumumkan perkara itu di sini petang ini, Hishammuddin berkata buku berisi dua butir peluru itu diterima menerusi perkhidmatan pos biasa hari ini dan ia dikesan ketika bungkusan tersebut dibuka oleh seorang kerani pegawai khasnya kira-kira 2 petang tadi.

“Kedua-dua peluru turut diiringi nota tulisan tangan dalam Bahasa Malaysia, mengugut saya,” kata beliau pada majlis berbuka puasa di Pantai Dalam di sini, hari ini.

Naib Presiden Umno ini berkata beliau pernah menerima ugutan seumpama itu sebelum ini tetapi ini kali pertama disertakan dengan peluru.

Hishammuddin menambah beliau tidak tahu motif tindakan itu.

Beliau juga tidak berkongsi mesej nota ugutan itu.

Katanya, peluru dan nota itu telah diserahkan kepada polis untuk siasatan.

Beberapa ahli politik pernah menerima peluru sebelum ini, termasuk Pengerusi DAP Kebangsaan Karpal Singh.

Julai lalu, Pengerusi Bersih 2.0 Datuk S Ambiga dan Ketua Pemuda Umno Khairy Jamaluddin juga menerima ugutan bunuh dalam bentuk SMS.-M'insider

Ha ha jangan bimbang Hishamuddin sepupu Najib ini semua mungkin hanya sandiwara dan lakonan saja .Mungkin yang hantar peluru tu saja nak melawak dan 'test market' nak tengok takat mana u punya melatah dan meloncat.Atau pun dah kawtim? Ha ha.

Mat Sabu yang dibedah kepala lutut dan masuk skru sepanjang dua inci akibat dilanggar kenderaan polis semasa demo Bersih 2.0 9 Julai pun hang pa kata berlakon dan bersandiwara, cuma bila PM Najib bedah kepala lutut saja baru dianggap tak berlakon! Tuhan bayar cash pun puak gerombolan tak sedar diri, masih angkuh dan sombong dengan rakyat.

Negara Malaysia dah boleh ganti Thailand , kejadian bunuh membunuh berlaku setiap saat dan detik.Ugut-mengugut dah jadi makanan dan asam garam di Malaysia.Time undi pun kena ugut apa nak kisah!

Hishamuddin Hussein memang terkenal dengan gelaran 'menteri amaran ' termasuk oleh pihak blogger Umno sendiri.Tak habis habis dengan amaran demi amaran sampai rakyat pun dah tak rasa apa-apa dengan amaran demi amaran.Rakyat berhimpun beramai-beramai semasa demo Bersih 2.0 Julai lalu kerana dah tak takut dengan amaran yang dikeluarkan Hishamuddin.

1 ulasan:

  1. Mana boleh nak pos peluru hdup. Pej poskan ada alat imbasan. berat besi lain. Kalau nak poskan pisau pun pej pos bleh tau inikan pula peluru hdup. macamana yg ni bleh terlepas.

    BalasPadam