Sabtu, 15 Jun 2013

"Di Kedah kalau nak ceramah nak jual apa bagi rakyat kembali sokong Pas dan PR?"

Seorang penceramah Pas kata apa isu yang boleh dibawa supaya rakyat Kedah kembali sokong Pas dan PR.Beliau mengambil contoh di Terengganu walaupun Pas kalah dan hilang kuasa pada tahun 2004 ada jugak tinggalkan jasa walapun ada pemimpin di Terengganu masa tu pi menebas kebun pakai tali leher..ni ayat perli ja..

Pas semasa berkuasa di Terengganu gubal kanun jenayah syariah yang dijadikan enakmen dalam undang-undang tubuh kerajaan Terengganu yang kekal hingga kini, hapuskan tol di jambatan Sultan Mahmud,hapuskan cukai pintu dan bagi tanah kepada rakyat.maknanya ada jasa yang Pas Terenggnau tinggalkan selepas Pas hilang kuasa di Terengganu.

Di Kedah pulak selepas Pas dan PR kalah apa yang Pas tinggalkan..hutang KUIN RM300 juta,isu akta kolej dan universiti di mana pelajar KUIN dan pihak kerajaan negeri Kedah meleret sampai ke mahkamah.

Kata penceramah tu lagi kat saya untuk Pas dan PR berkuasa di Kedah banyak nyawa,air mata dan darah terpaksa di korbankan tak macam di negeri lain termasuklah pembunuhan orang Pas di Memali,pembunuhan orang Pas dalam peristiwa Lubuk Merbau dan banyak insiden berdarah untuk Pas berkuasa di Kedah.

Ni antara nikmat orang Islam di Kedah dapat apabila Pas hilang kuasa. Harakah 17-20 Jun 2013

5 ulasan:

  1. Gadaikan kepada UMNO Mantan Menteri Besar dari PAS yang keras kepala dan sombong bodoh tu. Itu pun kalau UMNO nak beli dengan harga RM 0.10 Sen aje.......

    BalasPadam
  2. Senang cerita... lebai2 pas ni bila dapat kuasa tak reti buat kerja. Ilmu akhirat power tapi ilmu dunia lupa nak tuntut sebab tak wajib?

    Lebai2 ni tak mengamalkan Islam sebagai addin. Mereka hanya nampak Islam itu memakai jubah dan kopiah. Mereka lupa tentang administration, human behaviour, engineering, human resourse, economy dan lain2 ilmu dunia.

    Aku tak boleh bayangkan jika seorang yang expert sebagai nelayan tiba2 diangkat sebagai PM. Apa kerja yang dia boleh buat?

    Akhlak baik, agama expert tapi bengong... nak buat apa?

    BalasPadam
  3. WOII.... tangaan tu jaga sikit
    apa hang hina tok guru kami
    hang baca fatihah pun tak betoi
    nak harap amanah...

    BalasPadam
  4. Itulah masalahnya..PAS Kedah pun ramai profesional spr Ir.,Dr.,Sr.Lr. Tapi dorang punya kemahiran dan upaya muamalat tidak digunakan sepenuhnya ataupun mereka sendiri dah tak boleh berfikir sebab dah dapat title dan syok bergelar YB! Implikasinya... satu mercutanda yang boleh dibanggakan pun tak sempat ditinggalkan! Kalau adapun semuanya yang terbengkalai dan bermasalah seperti KUIN dan Pusat Tahfiz.La ni kalau nak ceramah dan kempen pun susah nak tambat hati rakyat!. Kalau nak cari salah orang memang senang, tapi nak buktikan kita lebih baik dari orang yang kita cari salah rasanya kita pun sama teruk ataupun lebih teruk lagi! Nasiblah PAS kedah weh! Korang sendiri yang sebabkan BN menang. Contoh...bekas YB Parlimen Baling misalnya....banyak dok ceramah di KL dan bukan buat gerakerja masyarakat di Baling pun! Banyak lagi perangai YB PAS yang tak bleh blah! Malas nak kabor jer..

    BalasPadam
  5. Ye la...

    Ko sorang je la yang "betul"!

    BalasPadam