Khamis, 6 September 2012

Kalau 'Syaitan yang dikenali' hilang kuasa di Putrajaya agak-agak jadi lagu mana?

Setakat la ni kalau tengok akan keganasan penyokong Umno-Perkasa terhadap penyokong parti dalam Pakatan Rakyat bertambah burukBagaimanapun tiada serangan balas kalau ada pun hanya setakat bekelahi mulut saja dengan penyokong Umno.Takat lebam tang muka kena debik dengan peyokong Umno kerana tak melawan juga dah ada.Begitu juga pecah cermin kenderaan,simbah cat merah,baling telor dan botol dah jadi biasa kepada puak syaitan ni.

Penyokong PR masih tunjuk baik dan tak ganas mungkin kerana takut dengan gerombolan 'Syaitan BN yang dikenali'!.Maklumlah kalau berlawan dengan puak syaitan ni yang akan dipersalahkan hanya penyokong PR sebab puak syaitan BN dilindungi.Penyokong PR masuk lokap penyokong BN duduk di rumah atau lepak di kedai kopi dan rasa bangga sebab boleh baling kasut melayang dalam masjid.Puak syaitan boleh buat apa saja sebab mereka ingat pihak keselamatan berkhidmat untuk mereka bukan berkhidmat untuk rakyat.

Puak syaitan menyinga apabila gambar pemimpin mereka ditayang bontot sebab depa ingat pemimpin mereka maksum yang teramat.Bagi mereka Pak Samad Said baca sajak malam sambutan kemerdekaan jugak adalah salah dan perlu disiasat.Bagi mereka jika kencing dan pijak gambar orang lain itu tak mengapa dan tak perlu diriuhkan.Negara kita ada dua undang-undang berbeza, untuk BN dan untuk rakyat yang lawan Umno-BN.

Umno buat demontrasi depan ibu pejabat PKR di Petaling Jaya tak salah tapi riuh rendah dengan maki hamun dan guna bahasa longkang sebab mereka bercakap ikut lubang saluran najis.Tun Madey pernah kata Umno dah busuk hingga ke lubang usus.Tak dak dah tempat yang elok dalam Umno.Sesuai sangat la depa guna bahasa longkang dan digelar syaitan yang dikenali.

Terpikir jugak kalau Umno hilang Putrajaya agak-agak jadi lagu mana?Tak hilang lagi pun walau dah hilang 5 negeri dalam pru 12 pun dah jadi syaitan dah, tambah la kalau hilang kuasa di Putrajaya.Ingat baik-baik  Najib pernah kata akan pertahankan Putrajaya walau dengan apa cara sekalipun.Muhyiddin yang teringin nak jadi 'PM segera'juga pernah berkata PRU 13 ibu segala pilihanraya.
Adakah 'syaitan yang dikenali' akan jadi gila macam orang gila yang tak makan ubat?Sama-sama kita tengok nanti.



6 ulasan:

  1. Kalaulah kepimpinan dalam PDRM dapat bertindak betul-betul seperti motto 'berhemah, tegas dan adil'rasanya tak lah jadi macam ni. Apa yang nyata sekarang segala apa yang dibuat oleh orang, penyokong,NGO yang berkait dengan parti pemerintah tak diambil tindakan. PDRM dilihat seolah-olah lemah, berat sebelah.Itu persepsi yang ada pada mata umum.Kalau adapun lambat dan sekadar lepas batuk di tangga? Kalau PR yang buat bukan main cepat tindakan. Itu sebab ramai berani buat huru hara. Kepimpinan dalam PDRM perlu menilai semula sikap dan keberanian dalam memikul amanah rakyat dan YDP Agung sebagai payung rakyat. Bukan berkhidmat untuk parti...tetapi untuk negara! Betulah spt kata Dr.Asri... Pemimpin mesti berwibawa dan AMANAH. Kalau kepimpinan tak beramanah baik dalam apa badanpun beginilah jadinya! Kita mahukan PDRM yang dihormati dan segani bukanya yang dikeji dan diperlekehkan seperti sekarang!

    BalasPadam
  2. kalau syaitan dikenali hilang kuasa kita pakat2 pi hospital tanjung rambutan bolihlah kita jumpa dgn ramai syaitan2 yg dikenali disana didalam neraka yg dicipta untuk syaitan2.....khakhakha....

    BalasPadam
  3. betul kata admin..kalau umno mereputbusuk tu kalah..perkosa jd gila meroyan..suruhanjaya diraja ditubuhkan secepatnya utk merombakrawat PDRM..

    BalasPadam
  4. SALAM...wah agak2 arr nk mngatepn...dlm islam xajr kita tduh-mnuduh...sblum mngate yg bukn2 cermin dri kita dlu... wt solt istikharh yg mne btul n mne salah...harap allh berkati kalian..UMNO dh byk brjasa utk tnah air kita..ksyukuran tu pnting kowg..

    BalasPadam
  5. sokongla ap yg trbaek bg kowg...

    BalasPadam
  6. Man betol mana salah? Mmg dah tau pon salah sebab statement "Better the DVIL you know, than the angel you don't", tu pun dia detailkan lagi ngan Devil mean BN and Angel mean pembangkang. Kalau kata tak dapat beza gak, tak tau la. Dan jasa UMNO atas guna duit rakyat mmg wajib sebagai pemimpin untuk digunakan untuk kesenangan rakyat, so syukur yang sebenarnya ialah syukur pada Tuhan.

    BalasPadam