Sabtu, 20 April 2013

Kamalia lebih bermaruah daripada Sharizat

Kamalia Ibrahim keluar Umno, tanding bebas

Naib Ketua Wanita Umno Datuk Kamilia Ibrahim membuat keputusan mengejutkan dengan bertanding sebagai calon Bebas di Kuala Kangsar.

Beliau akan menentang calon partinya dari BN sendiri Datuk Wan Mohammad Khairil Anuar Wan Ahmad dan Idham Lim (PAS) dalam pertembungan tiga penjuru.

Sejurus sahaja disahkan sebagai calon, beliau juga mengumumkan keluar Umno dan melepaskan semua jawatannya dalam parti Melayu itu.

Selain naib ketua wanita Umno, Kamilia juga melepas jawatan sebagai ahli Majlis Tertinggi Umno dan ketua Wanita Umno Kuala Kangsar.
Manakala Bernama melaporkan Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin sebagai berkata, Kamilia dipecat dari parti itu kerana bertanding sebagai calon Bebas.
Kamilia kelmarin berkata, beliau kecewa dengan “penghinaan” yang ditunjukkan BN dengan tidak meletakkan pemimpin tertinggi dari sayap parti iu sebagai calon.

Malah, tindakan itu menunjukkan bahawa BN tidak memberi pengiktirafan sewajarnya ke atas sumbangan pemimpin tertinggi wanita, beliau dilapor sebagai berkata.
Datuk Seri Najib Razak bagaimanapun berkata tidak timbul soal beliau tidak diberi tempat kerana beliau sendiri menolak tawaran bertanding DUN Bukit Chandan.-Malaysiakini

Kamalia nak bertanding atas tiket apa pun dia punya suka.Dia nak merajuk tu hak dia dan memang layak pun dia merajuk sebab Najib layan wanita Umno macam sampah! Sapa pun pun boleh bertanding.Yang syoknya dia keluar Umno bukan kena pecat.Dia dah keluar baru Umno pecat haha.
Jangan dua tiga hari keluar Umno lepas tu masuk balik macam Tun Madey keluar Umno kerana marah kat mantan PM Pak Lah.

Apa pun Kamalia lebih bermaruah daripada Shahrizat Ketua Wanita Umno Malaysia yang keluarganya terpalit dengan skandal lembu NFCRM250 juta.Sampai hari ni Sharizat tak letak jawatan malah syok jadi Ketua Wanita Umno yang memalukan wanita Umno hinggakan digelar wanita lembu.

Apa pun mari kita tumbangkan BN dalam pru 13.Inikalilah!
Baca juga;

1 ulasan: