Khamis, 18 April 2013

Kalau calon boleh menang Najib orang Umno-BN pun tak kelapaq tambahla rakyat

Hari ni dalam sejarah.Sejak Najib melaungkan BN akan pilih calon boleh menang dan semua calon boleh menang telah pun diumumkan Najib tapi apa yang kita lihat sebaliknya.Calon pilihan Najib ditentang dan dimaki hamun oleh orang Umno-BN sendiri.Haha..

Ini jelas berlaku di Pulau Pinang Umno dan Gerakan telah mengistharkan mereka akan bertanding atas tiket Bebas kerana tidak dipilih Najib.Kata mereka calon pilihan Najib bukan calon yang dikenali rakyat dan tidak pernah turun padang macam mana Najib kata boleh menang?Di Selangor dan Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur pun sama MCA dah awal-awal lagi mahu boikot kempen pru 13 untuk BN.

Cuba pikir kalau orang Umno-BN pun tak kelapaq kepada calon yang dipilih Najib tambahla para pengundi atas pagar dan rakyat yang akan buat pilihan pada 5 Mei nanti.Paling lawak dan lucu Najib pilih Zulkifli Nordin bekas ahli parlimen Kulim Bandar Bharu yang juga Naib Presiden Perkasa sebagai calon BN di Shah Alam.Kaum India MIC bantah keras dan kritik Najib kerana pilih si Zul yang anti kaum India dan hina agama Hindu.

Dalam parti Pakatan Rakyat pun sama dah nampak nak jadi macam apa yang jadi kepada Umno-BN.Kalau dok berebut kerusi sampai tak selesai lagi dan masing-masing nak berebut jadi calon jangan harap nak sampai Putrajaya hanya setakat syok sendiri ja la!

Saya juga diberitahu berita sedih menimpa Ezam Mat Nor beliau telah buka bilik gerakan BN di Jalan Kebun, Shah Alam tapi dah tutup sebab nama beliau tak masuk dalam senarai calon BN di dun Sri Muda dan parlimen Kota Raja.Nasib Ezam tak seuntung si Zul Kulim.

Menarik;
Dua doktor Pas Kedah digugur,seorang ke Jerlun-M'kini

Tiada ulasan:

Catat Ulasan