Jumaat, 19 April 2013

Kesian Wanita Umno kalau tak kata 'Wanita Umno Lembu' hari tu dah dapat jadi calon

Kamilia tak dicalonkan, kecewa dengan 'penghinaan'
Timbalan ketua Wanita Umno Datuk Kamilia Ibrahim berkata beliau kecewa dengan “penghinaan” yang ditunjukkan apabila parti itu tidak meletakkan pemimpin tertinggi dari sayap parti berkenaan sebagai calon dalam pilihan raya umum akan datang.
NONEMalah, tindakan itu menunjukkan bahawa BN tidak memberi pengiktirafan sewajarnya ke atas sumbangan pemimpin tertinggi wanita, katanya seperti dipetik dalam laporan Sinar Harian.

Kamilia berkata, beliau menjangkakan untuk diletakkan sebagai calon di kerusi parlimen Kuala Kangsar, di bahagian Umno yang diketuainya.

Beliau beranggapan demikian memandangkan ketua sayap berkenaan Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil tidak lagi mahu diletakkan sebagai claon.

Kamilia juga berkata, ketua Wanita Umno negeri di Kedah, Johor dan Terengganu juga tidak diletakkan sebagai calon.

Senarai yang diumumkan BN juga tidak menamakan ketua Wanita Umno Selangor sebagai calon.

“Jika permintaan tidak diberi, wanita mempunyai pelbagai pilihan lain kerana perjuangan saya berpandukan negara, agama dan bangsa.

“Sekiranya pintu tidak dibuka kepada saya, saya akan perjuang di tempat lain.

“Pintu ditutup, mungkin ada pintu lain sama ada saya akan pecahkan atau buat sendiri. Saya mungkin pertimbangkan pilihan lain kerana perjuangan saya tidak perlu berakhir di tahap ini sahaja,” katanya.Gambar dan berita Malaysiakini

Kesian nasib Wanita Umno.Hari tu kalau Kamilia tak desak Ketua Wanita Umno Shahrizat letak jawatan kerana keluarga beliau dipalitkan dengan songlap duit lembu NFC RM250 juta kan dah dapat jadi calon.Kamilia lawan towkey sebab tu habis nasib Wanita Umno dapat balasan!

Kamilia pernah berkata,"Kredibiliti kami dipertaruhkan. Saya telah pergi ke peringkat akar umbi dan ini secara umumnya apa yang mereka kata. Mereka mendapati sukar untuk bertemu dengan rakyat kerana imej pemimpin mereka (Shahrizat) tercemar.
"Masyarakat 'mempermainkan' Wanita dan memanggil kami 'lembu'. Akar umbi Wanita mengatakan mereka susah nak kerja (sukar untuk bekerja dengan isu yang sedang berlaku ke atas ketua mereka). Dan pembangkang pula memberitahu kami bahawa kami tidak perlu berbuat apa-apa kerana ia akan membuat kerja mereka (untuk pilihan raya umum) lebih mudah.

Wanita Umno kritik Ketua Wanita Umno tak dapat jadi calon.Zulkifli Noordin kutuk Umno kaw-kaw suatu masa dulu dapat jadi calon BN di parlimen Shah Alam.Haha

Tiada ulasan:

Catat Ulasan