Jumaat, 26 April 2013

Bye-Bye Najib

Betul atau tidak hanya ini yang dapat dilafazkan..BYE-BYE NAJIB!
Kajiselidik: BN, Pakatan 'bersaing rapat' menjelang 5 Mei
Tinggal seminggu lagi menjelang hari pengundian, kajiselidik persepsi terbaru oleh Pusat Kajian Demokrasi dan Pilihan Raya Universiti Malaya (Umcede) menunjukkan BN dan Pakatan Rakyat bersaing rapat dan masing-masing dianggarkan mendapat 40 peratus sokongan rakyat.


Pengarah Umcedel, Prof Datuk Mohd Redzuan Othman (kanan) berkata perbezaan antara BN dan Pakatan dalam kajiselidik yang dijalankan antara 4 April - hari Parlimen dibubarkan - sehingga Sabtu lalu, hanyalah 5 peratus.

Bagaimanapun, Redzuan tidak mahu mendedahkan siapakah yang mendahului atau peratusan sebenar yang diperolehi dalam kajian Umcedel yang sebenar.

Menurutnya, peratusan pengundi yang belum membuat keputusan telah berkurangan daripada 21 peratus pada bulan Mac kepada 9 peratus pada bulan ini.

Katanya, pengundi Cina, yang sebelum ini merupakan majoriti dalam kumpulan 21 peratus itu, kebanyakannya telah memutuskan siapa yang hendak diundi.

Redzuan percaya pengundi yang belum membuat keputusan akan menurun kepada sifar peratus pada hari pengundian nanti.

Katanya, mereka akan didorong oleh beberapa hari terakhir kempen, sepertimana yang dilihat berlaku dalam pilihan raya umum 2008, di mana empat hari akhir kempen yang aktif oleh pembangkang telah mengakibatkan berlakunya tsunami politik pada 8 Mac.

Kajiselidik selama 18 hari itu merangkumi 1,407 responden di Semenanjung Malaysia sahaja. Mereka merupakan pengundi pelbagai peringkat umur dan tidak membabitkan pengundi di Sabah dan Sarawak.

Kajian ini telah dilakukan melalui temubual dengan responden, yang setiap satu memakan satu selama 30 hingga 45 minit.

Redzuan berkata terdapat banyak faktor yang boleh mempengaruhi
pola pengundian pada 5 Mei. Hujan lebat pada waktu petang bermakna ramai yang tidak menghadiri sesi ceramah tetapi sebaliknya mendengar radio atau menonton televisyen.-Malaysiakini.Baca semua di sini.

Ada org sms macam ni kat saya;
Bubar parlimen RABU-Rakyat Akan Buang Umno 
Hari penamaan calon SABTU-Semua Akan Bersatu Tolak Umno 
Hari mengundi AHAD-Adalah Hari Akhir Datuk Najib
Tarikh mengundi 5-5-2013-Maka 55 tahun Umno-BN memerintah,2013 tahun Terakhir ..!:-)


Jika anda ada sakit jantung jangan tonton TV3,RTM1 & 2 yang dikawal regim yang lanjut usia.Biarkan regim tua ini membohongi bahawa regim tua Umno-BN masih kuat dan gagah.Hanya ada satu yang dapat selamatkan BN dalam pru 13 ini jika menipu dalam pilihanraya.

Kajian UM menunjukkan pengundi cenderung ke manifesto Pakatan-M'insider

3 ulasan:

  1. takbir...........allahuakbar..........3x.

    BalasPadam
  2. Memang Pakatan menang ,menang sorak!

    BalasPadam
  3. saya benci pukimak BN DAN SEKUTU SAEKUTU TERINGI JUGA NAK TIBAI MEREKA TERUTAMA MAHADEY BAHLOL DAN IBRAHIM PUKIMAK BABI ALI

    BalasPadam