Sabtu, 4 Ogos 2012

Najib dah jadi macam cicak putus ekor

Tengok la apa dah jadi kepada Presiden Umno yang juga PM Malaysia Najib Razak kini.Sejak dua MP Umno-Bn di Sabah lompat keluar daripada BN Najib tak senang duduk.Makan tak lalu tidur tak lena mandi pun dah tak rasa basah.
Sabah dan Sarawak merupakan dua negeri dalam Malaysia yang dianggap sebagai simpanan tetap BN untuk terus jadikan Umno-BN terus berkuasa di Putrajaya.Kalau dua negeri ini tidak lagi menyumbang kepada kekayaan pemimpin Umno-BN maka tamatlah segala bongkak dan sombong mereka sejak 54 tahun yang lalu.
Najib boleh cakap apa saja termasuklah kata Umno-BN tidak terjejas dengan melompatnya dua MP Umno-BN ini.Cakap ni hanya sekadar untuk pujuk diri sendiri saja tapi sebenarnya Najib kini amat gelabah dan jadi tak ketawan hala sebenarnya.Macam mana kalau semua MP BN di Sabah/Sarawak keluar daripada BN dalam masa sekarang?
Jika ini berlaku maka dalam sekelip mata saja Najib akan tumbang sebab hilang kuasa sebelum berlakunya PRU 13.
Najib dah jadi macam cicak putus ekor sebenarnya.Tak senang duduk tergedik-gedik 24 jam haha.Anwar Ibrahim Ketua Pembangkang kata akan ada lagi kejutan di Sabah.Mampoih Umno-BN!Janji ditepati Najib dah makan diri.
Sapa-sapa pon dah tak boleh nak tahan Najib daripada tumbang kalau MP Sabah/Sarawak tolak Najib.Rosmah pon tak boleh tolong .Bik Mama hanya boleh tolong perabih dan hidup bermewah saja.lain pada tu apa pon dia tak tau nak buat.

Berkaitan;
Najib ke Sabah ekoran MP BN berpaling tadah-M'kini

5 ulasan:

  1. Ekor bercabang dah nak putus terus...elok la tu.....kah kah kah

    BalasPadam
  2. Alangkah bagusnya kalau boleh dibuat undi tidak percaya kepada Najib di Parlimen. BN tumbang sebelum PRU13.

    BalasPadam
  3. dah lama penduduk sabah tak puas hati terutama bab pemberian IC kpd PATi Muslim.

    Minta RCI BN buat tak reti sahaja.

    Biar dia rasa.

    btw blog I dah pindah ke wordpress

    Mengapa sek antarabangsa jadi pilihan

    BalasPadam
  4. PATI di kg salimandut pun ramai,ketua kg dan pengerusi JKKK buat tak tau aja, letak jawatran la nak makan kenyang elaun tu je. Betui la masalah PATI ni dibiarkan saja oleh UMNO ...bodo

    BalasPadam
  5. UMNO BANGSAT JUAL MELAYU

    BalasPadam