Jumaat, 23 April 2010

Kalau pengundi Melayu ingat Apco macam tengok babi PR boleh menang!

Ramai orang tanya peluang Pakatan Rakyat dalam prk Hulu Selangor samada boleh kekalkan kerusi Parlimen Hulu Selangor atau tidak. Ada yang kata peluang untuk menang cerah dan peluang untuk kalah pun cerah!

Terfikir jugak adakah isu Apco Worlwide syarikat pro Yahudi yang dapat kontrak RM77juta daripada kerajaan Umno-Bn tu berjaya menambat hati pengundi Melayu yang beragama Islam untuk buat undi protes terhadap BN.Pengundi tegar Pas dan Pakatan Rakyat memang akan undi calon PKR tapi bagaimana dengan yang atas pagar dan lain-lain pengundi?

Adakah calon BN akan ditolak oleh pengundi Melayu?Adakah orang Melayu akan tetap bagi undi kepada calon BN yang bukan Melayu?Semua kemungkinan ada.Adakah pengundi Melayu yang kebanyakkannya di kawasan felda masih tetap bersama BN.Adakah pengundi Melayu hanya nampak lambang BN tak tengok atau tak kira siapa calon janji BN?

Kalau pengundi Melayu prihatin dengan isu syarikat Apco yang jadi agen Yahudi di Malaysia mereka akan undi Pakatan Rakyat. Tapi kalau cerita dan bagi keterangan berjela-jela pengundi Melayu tetap tak faham atau langsung tak ambil tau apa dia itu APCO, apa dia itu agen Yahudi di Malaysia alamatnya PR akan alami keperitan dalam prk ini.

Kalau orang Melayu benci APCO , tengok APCO macam tengok ketoi daging babi , muntah hijau , tengah makan nasi pun boleh berhenti PR akan menang bergaya. Pengundi Melayu adalah pengundi majoriti dan calon PR pulak adalah Melayu ...terpulang..

1 ulasan:

  1. Salam...

    1 hari lg adlh hari pilihanraya Parlimen HuLU sELANGOR...tiba masanya utk bijak membuat pilihan..pilihan sudah ada di depan mata..terslh pilih merana kemudian hari..liahtlah kemajuan apa yg telah ada spenjang 53thn pemerintahan BN-UMNO berbanding 2thn PR..renung2kan...wawahua'lam

    BalasPadam