Khamis, 18 Jun 2009

Nasa Tak Masuk Parlimen

"Walaupun soalan dia naik no 4hari ni, Nasa tak datang Parlimen dan tutup telefon, menurut sumber" satu sms yang aku terima. Kemana Nasa hilangkan diri?Riuh rendah hari in semua suratkabar harian, malah ada berita yang siarkan "Umno tadah tangan terima Nasharuddin"-Sinar harian dan macam2 lagi, semuanya tertumpu kepada Nasa dan Murshidul Am .Inilah akibatnya tak dengar cakap orang tua, yang lebih arif sepak terajang politik dan perangai umno.
Profesor Datuk Dr Zainal Kling berkata "Nik Aziz munafik kerana tentang perpaduan antara masyarakat Melayu dan Islam sedangkan wujudkan perpaduan adalah wajib dalam Islam". Dulu masa wujudnya kafir mengkafir dah nak dibuat perdebatan tentang isu tersebut tapi tak jadi Umno cabut lari kononya arahan dikeluarkan batalkan debat tersebut. Begitu juga dengan Muzakarah tak pernah jadi banyak sangat alasan yang umno bagi. Berapa banyak munafik dalam Umno sampai tak terbilang tak diambil kira oleh Prof tersebut.Akhbar2 harian pro umno ini ambil kesempatan kutuk TGNA dan bela Nasa dengan tujuan supaya api persengketaan dalam Pas terus marak supaya Pas cepat hancur. Penentangan Umno dan akhbar sekutunya memang dah dijangka. Mereka kutip prof2 yang sealiran mereka untuk ikut serta hentam Pas, mufti yang jadi talibarut umno turut dipergunakan kecam TGNA.Puak2 yang macam ni dah wujud sejak zaman Abu Lahab dan Abu Jahal lagi jadi tak menghairankan dengan apa yang mereka cakap.Kebaikkan akan ditentang dengan kejahatan, ini perkara biasa.Perpaduan dalam Pas lebih penting daripada cakap perpaduan dengan Umno. Kelemahan Pas sekarang kerana tidak dapat kawal pemimpin mereka dengan baik, menyebabkan mereka berani mendahului pemimpin yang lebih tinggi dalam membuat kenyataan kepada media. Idea dan buah fikiran yang libatkan parti mesti dibincang di bahas dengan luluskan usul-usul dalam muktamar bukannya panggil sidang media dengan berpuluh orang dan rasa seronok keluar kenyataan depan wartawan hingga lupa diri taraf mereka dalam parti. TAHNIAH KEPADA 10 ORANG AHLI PARLIMEN PAS YANG MENENTANG KERAJAAN PERPADUAN HARI INI DI BANGUNAN PARLIMEN.MEREKA BERDIRI TEGUH DIBELAKANG TGNA.

2 ulasan:

  1. Elok lah Nasa. Hang ikut aja saranan TGNA. Dah syok sangat nak berkawan dgn UMNO, hang masuk UMNO lagi baik. Letak jawatan di Bachok. Tak yah masuk Parlimen terus.
    Lagi pun, dah buat duit banyak dah sejak ada bau-bau bachang dengan Umno nni

    BalasPadam
  2. penipu mcm nasa ni memng patut dihalau dari amno. penipu penipu penipu nasa nasa nasa

    BalasPadam