Isnin, 29 Jun 2009

Debat Umno-Pas, Tunggu Ikan Keli Tumbuh Sisik

Semua pemimpin Umno , samaada yang dah pencen maupun yang ada jawatan dalam Umno seiya-sekata, senada seirama tolak ajakan Murshidul Am untuk berdebat antara Pas dan Umno. Mereka mencemuh dan memperli ajakan Tok Guru dan menganggap ajakan untuk debat itu tak lebih hanya sebagai helah politik semata-mata. Daripada Mantan dua Perdana Menteri iaitu Tun Mahathir dan Pak lah sehinggalah kepada Rais Yatim, Muhyidin Yasin semuanya tidak bersetuju untuk debat dengan Tok Guru. Mereka menggesa PM Najib jangan debat dengan Murshidul Am.

Dulu zaman mantan PM Mahathir pernah berlangsung debat mengenai isu Palestine di Dewan Bahasa dan Pustaka antara Mahathir dan Presiden Pas, Almarhum Fadzil Nor. Tapi hanya berkisar isu Palestine saja tak ada sentuh sama ada Pas -Umno. Isu kafir-mengkafir yang popular dulu pun tak jadi kerana Umno amalkan sikap berdolak dalik siapa calon2 yang akan berjumpa dengan ulama2 Pas untuk debat akhirnya tak jadi juga.

Umno hanya mau buat kerajaan perpaduan dengan Pas sehingga sanggup merayu-rayu agar kerajaan perpaduan terlaksana kerana Umno dah nazak dan perlukan talian hayat Pas untuk terus bernyawa. Sekiranya Umno kuat dah kukuh semasa tahun 2004 dulu mati hidup balik pun Umno tak kelapaq nak kerjasama dengan Pas atas apa nama sekalipun. Buatlah apa agenda perpaduan ka, bentang kertas kerja pergi tunjuk kat Umno , Umno akan buang ke dalam longkang saja apa pun yang Pas buat.Tapi atas nama debat Umno tak akan berani kerana Umno tahu dasar yang dibawanya memang bertentangan dengan ajaran Islam, sebab tu Umno tolak awal2.

Ezam Mohammad Nor bekas Ketua Pemuda PKR yang sekarang dah kembali kepada Umno turut menyerang Tok Guru Nik Aziz dan parti Pas dengan alasan yang sama macam Tun Mahathir yang dibencinya dulu dalam isu debat.Dulu Ezam sewaktu hadir dalam majlis2 ceramah Pas dan acara hari raya korban yang dianjurkan Pas di Shah Alam bukan main lagi bertakbir sampai parau suara bersama ahli2 Pas. Sekarang sejak masuk Umno dan beberapa hari ini kembali menyinga terhadap Pas tentu ada sebab tersendiri. Ezam masuk Umno pun macam tak ada harga disisi Umno. Ezam jadi macam kupang tembaga saja dalam Umno dan melukut di bawah gantang, tak lebih daripada itu. Beliau tenggelam dan tak dihargai. Ezam perlu jerit dan maki hamun Pas dan PKR dengan sekuat2 suara untuk dapat semula kepercayaan Umno kepada beliau.

Percayalah Umno tak akan berani debat dengan Pas sampai bila-bila pun kalau atas nama kebenaran memperjuangkan Islam, yang pelingkup bangsa melayu, yang menodai 30% peratus hak bumiputra, yang merobohkan rumah2 setinggan Melayu, yang merampas tanah-tanah Melayu di kuala Lumpur. Tunggulah ikan keli tumbuh sisik dan kucing hitam tumbuh tanduk kalau-kalau Umno mau debat dengan Pas.

1 ulasan:

  1. pelbagai info menarik ikan keli...
    http://kelipenang-aquamutiara.blogspot.com/

    BalasPadam