Ahad, 28 Jun 2009

Angkatan Tentera Darat Pun Nak Ke Manek Urai



Harakahdaily melaporkan, Angkatan Tentera Darat akan digunakan Umno untuk memenangi prk Manek Urai.Harakahdaily memetik kenyataan ahli Parlimen Pas (Pokok Sena) dalam sidang akhbar di bangunan Parlimen. Mahfuz mendedahkan bahawa soalannya yang ditujukan kepada Timbalan Menteri Kewangan 11, Awang Adek berkaitan penggunaan ATD dalam projek yang dinamakan Jiwa Murni di Manek Urai tak dijawab oleh Awang Adek dan lain-lain ahli Parlimen BN. Mereka diam seribu bahasa. Mahfuz mendedahkan beliau ada laporan yang diperolehinya daripada pihak tentera mengenai penglibatan ATM di Manek Urai.

Nah, kalau betul apa yang didedahkan, Umno bukan setakat guna polis, bahkan angkatan tentera untuk menang di Manek Urai. Adakah saki baki komunis masih ada menyebabkan penggunaan tentera di Manek Urai. Kalau ada pun komunis, takkan muncul semasa prk Manek Urai saja? Takkan tak cukup dengan JKR nak buat jalan "mee segera" di Manek Urai sampai panggil Tentera Darat nak buat projek segera kat Manek Urai.

Angkatan Tentera Darat bukan kepunyaan Umno, bukan kepunyaan Pas dan lain-lain parti politik, tapi kepunyaan rakyat Malaysia yang bayar cukai. SPR dan SPRM kena siasat dakwaan Mahfuz itu jika benar-benar tidak memihak kepada mana-mana parti yang bertanding di Manek Urai

Tiada ulasan:

Catat Ulasan